Scheurt de aarde rond - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Scheurt de aarde rond - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Scheurt de aarde rond

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

28 Januari 2008 | Maleisië, Malakka

Daar waren we weer. Na een gezellig weekje met Leonie en Lysanne in het levende Christchurch. Een week waarin we eindelijk weer
eens uitgeweest zijn, gezwommen hebben in een super leuk zwembad, gebbq´t hebben met vrienden van Lysanne en super veel vermaak op
straat door het straattheaterfestival met de meest maffe shows. Een leuke afsluiter van 2 toffe maanden door Nieuw Zeeland. En ja, dan
ben je weer alleen. Het was echt heel raar om afscheid te nemen van Leonie na 2 maanden constant samen rond te reizen in een koekblik.
Maar aan elke nadeel zit een voordeel, want door het afscheid gingen de deuren van Azie voor mij open.

Daar zit je dan een nieuw verhaal te typen op een totaal andere plaats in de wereld, namelijk Singapore.
De stad waar altijd alles beter en groter kan. Al klopt groter niet altijd, tenminste niet als je 1,95 m lang bent. Voor mij is namelijk heel
veel te laag of te klein. Mn poten steken, zonder gein, echt 40 cm buiten het bed. Ik sta gebukt in sommige elevators en in Chinatown liep ik gebukt
over straat door alle laaghangende slingers. Die slingers zijn trouwens wel heel leuk, want het is binnenkort Chinese New Year. Daarvoor is het
overal in de stad versiert. Singapore is een levende stad met een mix van veel culture. De eerste 2 dagen heb ik in Little India gezeten, een gezellige
Indiase buurt met allemaal straatjes vol met kraampjes met vooral veel eten. En heet dat dat eten is! En dan word ik ook nog uitgelachen door de locals als
ik met een rooie kop het eten naar binnen probeer te werken. India is een land met veel religies en dat was in die buurt ook terug te vinden.
Veel verschillende tempels van de Hindu´s en de Boedhisten en een super grote moskee. Allemaal stuk voor stuk super mooi, vooral de tempels met al
hun beelden en kleuren. Een nadeel van de moskee in de buurt is dat er elke ochtend om 6 uur een oproep tot gebed was. Beeld je even in dat je iemand
heel vals en hard hoort zingen en je weet hoe je dan wakker word. Ook heb ik een kijkje genomen bij mijn vrienden in Chinatown. Vooral daar was het heel
levendig en wederom fascinerend met de tempels. Wat ik trouwens ook fascinerend vind blijven is de Hindoe stip. Ik moet mezelf altijd heel erg inhouden
om niet te opvallend naar het voorhoofd van iemand te kijken. Ik ben er nog niet achter hoe ze dat doen, maar ik denk dat het niet heel fijn is.
Deze momenten gebeuren het vaakst in de metro, waar ik tot mijn grote verbazing echt super goed de weg kan vinden. Ondanks alle drukte en vele metrolijnen.
Op dit moment zit ik in een super relaxed hostel in de Orchard Road Area, het gebied waar het vooral om shoppen gaat. Gisteren heb ik nogmaals veel dingen
bekeken, waaronder de kleine versie van de Marlion (symbool van Singapore) het parlements gebouw, een museum en de vele shoppingmalls. Toch blijft
Singapore een stad en heb ik het denk ik wel weer gezien na een paar dagen. Vandaag ben ik naar de kerk geweest en dat was echt super leuk. Het was compleet
Engelstalig en er werden best veel liederen gezongen die ik ook kende. Na de kerkdienst werd ik door een Singapores gezin gevraagd of ik mee wilde lunchen.
Natuurlijk heb ik dat gedaan en het was heel gezellig. Zo leer je toch veel meer van een land dan als je er gewoon door heen loopt te slenteren.
We hebben typisch Singapoors gegeten en veel gekletst (want ze konden goed Engels!) Dus er was eindelijk meer gespreksstof dan met de gemiddelde Aziaat.
Een gesprek met de gemiddelde Aziaat gaat zo: Chielo, what´s your name? Whele you flom?... I´m Wilbert and I´m from the Netherlands... Whele?... The Netherlands
, Holland... I don´t know... You don´t know the Netherlands? What about Amsterdam?... Ooooh (hoop gegil) Amsterdam, Tulips and weed!... Yes tulips and weed, we all
wear clocks, life in windmills and are always stoned... I don´t undelstand... Never mind, see you later.
Dit is een korte impressie wat best vaak voor komt. Gelukkig is het niet altijd zo, maar af en toe word je daar wel gek van.
Na de lunch ben ik naar Sentosa Island gegaan (ik weet eigenlijk niet of het ook echt een eiland is, maar het heet in ieder geval wel zo) waar ik in de regen
in de bek van de supergrote Marlion op Singapore heb uitgekeken, een 4d show heb gezien (wat echt heel grappig was, beetje zoals de attractie Honey I shrunk the
kids in Disneyland Parijs) en de strandjes heb bewonderd. Morgen ga ik waarschijnlijk de bus nemen naar Maleisie, om daar mijn trip voort te zetten.
Ik ga nu nog even een poging doen om het zwembad op het dak (met uitzicht op de skyline van de stad) onveilig te maken, dus tot volgende keer!
Ni hao!

  • 28 Januari 2008 - 13:04

    Lara:

    Dat is wel tof dat je met Chinees nieuw jaar in Azië zit!!!
    Haha idd, Amsterdam kennen ze wel, heb soms in A'dam ook echt het gevoel dat er in de coffeeshops meer toeristen zitten dan 'locals'. :s
    Geniet van al het moois in Azië!!

    Liefs Lara

  • 28 Januari 2008 - 15:15

    Dirna:

    Heey hallo dan,

    Mooie verhalen weer! Alleen lastig dat alles daar zo laag en klein is en jij lang bent;) en alweer veel gezien van Azie dus!
    Nou nog heel veel plezier!

    Xx Dirna

  • 28 Januari 2008 - 15:26

    PJ:

    Goed voor elkaar daar, alles op maat voor mij, ik zal toch ook eens die kant op moeten;) Veel plezier in de rest van het verre oosten, dat zal vast ook niet tegenvallen! Excuses voor het gebruik van je site als verkoopplaats;)

    Tot later!

    Heeft iemand nog een Gr.Rekenmachine die ik kan gebruiken/kopen? Mail dan even!

  • 28 Januari 2008 - 17:41

    Alice:

    Zo, dus je zit alweer in Maleisië! Ik had even wat gemist geloof ik...
    Ilona is vanmorgen vertrokken, die zit nu in het vliegtuig naar India! Het wordt rustig hier...
    Veel plezier nog! Liefs Alice

  • 28 Januari 2008 - 18:31

    Cor:

    mooi man. hoelang blijf je daar in azie.
    en ik denk dat je flink wat meer vuurwerk zult zien dan wij met nieuwjaar :)

    Groete Cor

  • 28 Januari 2008 - 19:00

    Jannieke:

    heeej wilbert!
    leuk dat je nu in azië bent! lastig wel van je lengte, maar op zich wel humor :P leuk die gesprekken met die lui :P haha!
    geniet er daar nog maar goed van!! :D

    groetjes van mij!
    xxx

  • 28 Januari 2008 - 19:44

    Dineke :

    heej wilbert
    cool verhaal :D
    zijn die cinezen zo klein??
    lijkt mij lastig :S
    maar veder gaat alles cool he ??
    groetjes dien:P

  • 28 Januari 2008 - 21:17

    Lisa Broekert:

    Hee Wilbert!
    Ik wilde toch even kwijt dat ik het erg leuk vind om je verhalen te lezen, en dat ik ook elke keer vol bewondering lees.. Wat maak jij gave dingen mee zeg!
    Heel veel plezier nog deze reis!
    Liefs Lisa

  • 29 Januari 2008 - 17:47

    Marieke Kwakkel:

    He Wilbert

    Grappig he dat ze je allemaal zo aanloeren he!!! Je bent gewoon super lang en hun gewoon mini.

    Gaaf joh, gister even bij je mams de kaart bekeken en je hebt nog een hele gave kustlijn voor je neus liggen!!!! Alles lekker bekijken en waarschijnlijk ook nog duiken he!?!
    En snel de kleinere dorpjes opzoeken, zo'n grote stad ben je denk ik gauw zat.Ik was het in ieder geval wel!!!

    Tot je volgende verhaal, ik kijk er zeker na uit!!!!!

    Groet'n Marieke

  • 29 Januari 2008 - 22:40

    Hilde:

    Hé Wilbert,
    Toneel was toppie!!
    En jij bent ook alweer een stukje dichter bij huis!! Geniet er nog even van Jonge, voor dat je het weet zit je weer op het paard! En dan maar hopen dat je vader niet een shetlander heeft staan voor je, Na al die Aziatische periekelen ben je daar dan wel klaar mee!
    Leg anders je matras op de grond...Scheelt een stukje, ha ha!
    Groeten van ons alle vier,
    Hilde

  • 01 Februari 2008 - 01:00

    Leo:

    Ik mis je wel een beetje hoor!!
    Ik ben weer fijn in Sydney, nog steeds hetzelfde (je houdt t niet voor mogelijk), en het regent!! Echt superleuk om nu zo andere verhalen van je te horen!! Lijkt me supertof daar, klinkt goed!!
    Oh, enne, dragen die Chinezen geen horloges dan?? (sorry, bijdehand, moest gewoon ff :P )
    Veel plezier!!

    Oh, sms/mail/reageer je telefoonnummer es ff, geloof niet dat ik die heb.
    Ik ben trouwens lekekr op zoek naar werk... :S Blegh.. Toch wel makkeljk dat ik bundaberg zo via jou gevonden had, zit nu druk sites af te zoeken enzo. Kan je me maybe die mail van AIFS of hoe ze dan ook mogen heten doorsturen??

    Zo, wat een vragen weer, verder zal ik je niet lastigvallen :P

    Heel veel plezier, tot gauw!!

    Leifs Leonie

  • 01 Februari 2008 - 07:02

    Janiek:

    Hallo bruder.
    Klinkt goed, dat zwembad op het dak. Dat wil ik ook wel voor mn verjaardag! Vergeet je het kindje niet? Ik wil niet zo'n super kleine hoor!
    Leuk verhaal!
    Liefs, je zuster.

    Ps. morgen over 3 weken ben ik jarig, dus ik denk dat je onderhand mijn cadeautje wel op moet sturen. Hihi :D

  • 02 Februari 2008 - 13:28

    Familie Westrik.:

    Hallo wilbert.

    Bedankt voor weer een super leuk verhaal. Je moet er later maar een boek van maken! Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag is het 4 dorpen toernooi van de gym. En jawel hoor Stan was 2e en loopt de hele dag met de beker door het huis. Verder hebben we (een heel klein beetje) sneeuw gehad. Het was 5 minuten wit, dus op naar de zomer zal ik maar zeggen. We wensen je weer veel plezier daar en tot de volgende keer maar weer!
    Groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan.

  • 03 Februari 2008 - 19:03

    Laura:

    Hee Wilbert!

    Ik heb je verhalen weer gelezen; SUPER!!! :)(Y)Ook het bovenstaande; wouw..nu al in Azie! Heel anders zeker dan NZ en Aussie? ;-) Echt leuk hoe je schrijft trouwens; elke keer word ik weer een beetje 'jaloers' op je, hehe... vind het erggg leuk om te lezen en ga later zeker ook een keer zo'n reis maken!! Oja, nog een vraagje; Ga je ook naar Indonesie?? Als dat zo is; mag je wel veel foto's maken! :P:):) Aangezien we hier helemaal 'weg zijn' van Indonesie. maargoed, wat wil je...onze halve familie komt er vandaan!

    He, geniet ervan en nog een geweldig leuke tijd toegewenst!! :-)(Y)

    Groetjes xx Laura

  • 05 Februari 2008 - 07:36

    Jellie:

    He Wilbert,

    Lang niet gesproken :P maar zo te lezen gaat t erg goed met je.... Je hebt OZ&NZ weer verlaten?! Ik ga op mijn terugweg (5weken) ook nog een weekje naar Singapore dus leuk om je verhaal erover even te lezen!!!

    Wat zijn de plannen verder?

    Nou heel veel plezier nog en tot de reunie :)

    Liefs Jellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 59323

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: