Tokyo Part 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Tokyo Part 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Tokyo Part 1

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

12 Februari 2012 | Japan, Tokio

Daar staan je dan weer, helemaal alleen. In een stad met meer dan een handvol mensen, een stad met meer lichten dan afvalbakken.
Ondanks dat ik vanaf Schiphol met de meest uit elkaar lopende mensen hele leuke gesprekken heb gevoerd voelde ik me gisteren toch best eenzaam. Op het moment dat je bepaalde mensen niet binnen handbereik hebt besef je dat je ze mist.

Na een goede nacht slaap sta ik weer met positieve benen op aarde. Niet alleen mijn benen hadden weer energie, maar ook ikzelf kon er weer tegenaan. Het benul dat ik mezelf eigenlijk een enorm gelukkig persoon moet voelen was weer bij me opgekomen.

Eerst nog even de rubriek kort kort kort over gisteren. De vlucht was voor het eerst van mijn leven super. Beenruimte, geen huilende baby´s en een leuk persoon naast me. Heb zelfs nog een paar uurtjes kunnen slapen. Op Narita Airport (Tokyo) werd ik zoals gewoonlijk weer bij de douane aangehouden en werd mijn tas en koffer compleet overhoop gehaald. Uiteindelijk honderd keer excuses en kon ik mijn hele verhaal gaan vertellen, want dat vond mijn Japanse vriendin van de douane heel interessant.
Na dit ritueel kon ik de trein pakken naar de buurt waar mijn hostel huist. Meer dan een uur heb ik in de trein gezeten (die afstand in tijd overbrug ik ook van Groningen naar huis). Japan is een echt baseball land. Op elke kilometer verschijnt er wel weer een baseball court, mooi om te zien.

Mijn bed wordt ook wel een capsule genoemd en eigenlijk is dat het ook wel een beetje. Het is er verder prima te vertoeven. Gisteren was ik, zoals ik al zei, redelijk moe. Mijn tijd in Tokyo is niet heel lang, dus besloot ik toch maar vast wat van de stad te gaan bekijken. Mijn eerste stop was de Sensoji tempel. Deze wordt beschouwd als een van de eerste tempels van Japan. Daar blijkt al uit dat de Japanners toentertijd al harde werkers waren en alles groot wilden hebben. Je kon er over de koppen lopen, net als over straat trouwens. Dat is ook niet gek, want de stad herbergt zo’n zesendertig miljoen inwoners. Verder ben ik gisteren wat wezen dwalen (en ook nog even verdwaald geweest) en heb me verbaast over de gekke inwoners, maar ook de vriendelijkheid van de mensen hier.

Paar voorbeelden:
- De weg vragen naar de dichtstbijzijnde metro en vervolgens tot aan de metro zelf gebracht worden.
- Een keer hoesten en vervolgens van de moeder van de baas van het hostel een kop met hele vieze thee en keelsnoepjes(nu ik dit type lijkt me eigenlijk ook wel dat ik minder hoest) krijgen.
- Een balletje mogen slaan bij een baseball training voor kinderen.

Vanochtend vol goede moed opgestaan en de metro ingestapt. Allereerst wilde ik naar het Yoyogi Koen park, maar ik kwam een honkbalveld tegen waar training werd gegeven aan kinderen. Wat een verschil met de leerlingen van een middelbare school uit Nederland! Deze kinderen waren een stuk jonger, maar wat waren ze goed. Volgens mij hoefde ze niets meer te leren over veldposities en verplaatsingen, dus er was een super mooi spel te zien.
Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, moest ik van de trainer ook een balletje slaan. Dat kon ook niet anders, aangezien we vorig jaar wereldkampioen waren. De bal werd gepitcht, raak… en uit. Mooie afgang, maar die kinderen vonden het leuk.
Daarna ben ik naar het park gegaan en wat was dat tof om te zien. Nederland kan daar nog wat van leren, misschien moet ik daar maar wat mee doen als ik terug ben. Het park wordt volledig gebruikt als sportgebied. Waar je ook keek werd er gehonkbald, gevoetbald, hardgelopen, geslaglined en gevolleybald. Wat ook mooi om te zien was was dat er veel aan traditionele Japanse dans gedaan werd en als klapper was er ook nog een of andere vreemde cartoonclub die een dans aan het opnemen waren.

Na dit leuke park ben ik naar het drukste verkeersplein van de wereld geweest. Elke vijf minuten werden de plekken bij de stoplichten volgestampt met mensen, die zodra het groen werd zich verspreiden over het plein. Indrukwekkend om te zien hoeveel mensen dat steeds zijn.

Laatste paar feitjes:
- Ik heb een Japanner gezien die heel erg op een aap leek.
- Bijna alle honden hebben hier een raar jasje aan.
- Waar zijn de weirde lolita en cartoon meisjes?
- Hollywood moet hier de moderne Alladin opnemen, zoveel daken als hier zijn.
- Mijn tijdsverschil met Nederland is 8 uur.
- Ik ga zo meteen naar de Japanse versie van de Eiffel Toren.

Tot zo ver mijn eerste twee dagen. Tot snel!

Liefs Kwakkel (ook hier blijkt het een grappige naam)

  • 12 Februari 2012 - 10:55

    Gerald Schaapman:

    he neef mooi man je doet ook maar weer een beetje he verre reizen mooie dingen mee maken en bezoeken heel veel plezier nog verder en goed opjezelf passen he hoop snel weer wat weer te horen blijf je volgens haha nou het allerbeste gewenst en spreken mekaar snel wel weer .

    groetjes Gerald

  • 12 Februari 2012 - 11:19

    Robin Samson:

    Vet verhaal!!! Geniet ze!

  • 12 Februari 2012 - 14:05

    Lysanne Schaapman:

    Hee Neef, super om weer van die verhalen te kunnen lezen! ik hoop dat je er van geniet. heel veel plezier daar!
    kus je nichtje Lysanne.

  • 12 Februari 2012 - 14:07

    Sanne:

    Wilbert, wat kan jij mooi schrijven! Dit beloven mooie verhalen te worden :) kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal.

    En inderdaad Wilbert, jij mag je zeker een gelukkig persoon voelen!

    Kusje uit Pannerden

  • 12 Februari 2012 - 14:13

    Mama:

    hee jochie, wat heerlijk om weer zon leuk bericht te lezen, als vanouds. Gisteren zei je nog dat je nog niet goed wist wat je van Tokyo moest vinden , maat zo te lezen heb jij je al weer prima vermaakt! Geniet ervan !
    Liefs mama

  • 12 Februari 2012 - 22:10

    Willem Hofman:

    Dag Wilfred, een oude vriend van me maakte, jaren geleden een wereldreis. Na Canada, V.S. en geheel Zuid- Amerika, Ausrtralië en Nieuw Zeeland kreeg hij heimwee in Japan( nergens een tekst te zien, die hij begreep, ook niet in de treinen). Is dat inmiddels anders?
    Heimwee heb jij dus al achter de rug. Mooi verslag, ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Succes met je waarnemingen!

  • 13 Februari 2012 - 08:54

    Manon:

    Leuk om je verhaal te lezen! Ben benieuwd naar alle leuke en bijzondere verhalen die nog gaan komen! Liefs!

  • 13 Februari 2012 - 16:05

    Misha:

    Heee Wil!

    Vond het super leuk je even gesproken te hebben vandaag! Super mooi verhaal ook weer, die lolita meisjes zijn toch gevonden :D Nice hoor! Vanavond Santé date, we zullene r 1tje op je drinken. Geniet nog even van japan en tot snel op Skype!

    Dikke Kus Mies.

  • 13 Februari 2012 - 17:54

    Familie Westrik.:

    Hallo Wilbert.

    Super leuk verhaal!!! Gaaf dat we zo met je mee mogen reizen! We wensen je nogmaals heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes Teun (met scheurtje in z'n heup; leuk hé ijs...), Marjo, Germa en Stan.

  • 15 Februari 2012 - 10:08

    Bart:

    Hey Wilbert,

    Je gaat nog een hoop mooie verhalen beleven en hopelijk opschrijven. Ik lees ze mee. En je hebt al ontdekt dat de Japanners een hele andere sport beleving en cultuur hebben.

    En die weirde geklede dames zijn de Harajuku Girl die je op zondag wel zult zien als je in de buurt van het Harajuku station komt.

    Geniet van de andere cultuur en je eigen vrijheid.

  • 15 Februari 2012 - 10:15

    Marleen:

    Jeej, klinkt al met al toch als een groot feest. Geniet ervan!

  • 15 Februari 2012 - 14:59

    Marleen K.:

    Natuurlijk is daar Kwakkel een hele grappige naam.. Dat is het volgens mij overal haha.. Zelfs hier in Nederland..
    Het doet me weer goed om zo'n leuk verhaaltje van je te lezen! Good Luck daaro! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 59330

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: