En dit keer vloog ik echt... Skydiven!! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu En dit keer vloog ik echt... Skydiven!! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

En dit keer vloog ik echt... Skydiven!!

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

29 December 2007 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Om jullie niet langer in spanning te houden... ik ben veilig geland!!

Ik weet gewoon niet hoe ik het in woorden moet gaan uitdrukken, maar ik moest het gewoon even kwijt. Skydiven is zoals ik het hier zou zeggen: Awesome, incredible, fantastic, maar vooral Awesome!! Het was iets wat ik nooit in mijn leven meer zou vergeten. Het gevoel dat je krijgt als je het vliegtuig los laat is echt ongelooflijk. Niet realistisch. Het is beter dan de beste achtbaan, beter dan het mooiste uitzicht.
Nadat we in een apenpakje waren gehesen vertrokken we met een klein vliegtuigje de hoogte in. Uitzichten over de gletsjers, de Tasmanzee, Mount Cook en vele andere bergen. Na dit mooie ritje ging het dan beginnen. Op 4 km hoogte (12.000 feet) sprong de deur open! Ik had eerst echt zoiets van... Whoooh! Maar goed, terug kon niet meer en dat wilde ik ook echt niet. De benen buiten het vliegtuig en je over geven aan de diepte. Ik vond het niet eens eng, terwijl het toch echt 60 seconden freefall was. Maar ze vlogen voorbij en het was zo ontzettend gaaf. Ik heb er geen woorden voor. Na de vrije val vloog dan eindelijk de parachute open. Toch wel weer een opluchting natuurlijk, want het kan mis gaan. (Al gebeurd dat eigenlijk nooit, alleen maar op tv) En daar zweef je dan, over de weilanden met fantastische uitzichten. Om het nog een keer te benadrukken, dit is niet in woorden uit te drukken. Fantastisch! Een zeer goede afsluiter van het jaar 2007, welke overigens echt een topjaar was! Hierbij wil ik jullie dan ook een gelukkig nieuwjaar wensen en een hele fijne jaarwisseling.

Groeten vanuit de lucht!
Kus Wilbert

  • 29 December 2007 - 09:06

    You're Little Sister:

    Whoooo , wilbert vet man !
    Eindelijk een kort verhaaltjeee :P
    En ook een heel leuk verhaal !
    Dat wil ik ook doen , maar mama vind dat nog niet zo'n goed idee :P
    Het is trouwens idd een apenpakkie ,whaha wat grappiig !j Maar ovnd je het niet eng ...
    Dikke pakkerd, van Oe little siter Karin !

    Ps: dit is de eerste reactie vond mam leuk :p

  • 29 December 2007 - 13:00

    Willem Hofman:

    Op m'n nieuwjaarwens hier, had ik geschreven: "behouden landing" en die wens is in elk geval al een keer uigekomen! Veel goeds en nog veel meer behouden landingen!

  • 29 December 2007 - 16:07

    Alice:

    Wauw!!!!!!!
    Jaloers....

  • 29 December 2007 - 19:00

    Lara:

    Idd een heel goede afsluiter! ;)
    Zou niks voor mij zijn, ik durf niet eens in een achtbaan :p, maar vind het leuk om je enthousiaste verhaal erover te lezen!! ;)

    Kus Lara

  • 29 December 2007 - 21:33

    Linnie:

    Heey Willie,

    Gaaf man, ik had het je niet na gedaan!! De foto's zijn ook errug mooi. Jij ook vast een fijne jaarwisseling enne we lezen weer.

    Groetje's

    Linnie

  • 30 December 2007 - 16:20

    Dirna:

    Klinkt supervet!!
    Hartstikke cool dat je dat gedaan hebt en kan me voorstellen dat het idd een leuke afsluiter is!
    Jij ook gelukkig Nieuwjaar!

    X Dirna

  • 31 December 2007 - 17:28

    Fam.v.d. Heide:

    Hey Wilbert hier even een berichtje uit
    Grafhorst. Gelukkig Nieuw jaar en veel geluk voor 2008 en geniet van wat je daar allemaal meemaakt en ziet. Wij genieten met je mee hoor.
    Wij moeten nog even wachten voordat het 2008 is...nog 51/2 uur om precies te zijn

    Groetjes Hendi en fam.

  • 01 Januari 2008 - 19:14

    Familie Westrik.:

    Beste Wilbert.
    We willen je een heel fijn,goed en gezond 2008 wensen. We blijven je avonturen volgen en hopen je dit jaar weer gezond terug te zien.
    Heel veel groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan.

  • 03 Januari 2008 - 09:27

    Laura:

    Hee Wilbert!

    Ken je me nog?! We hebben afgelopen zomer samen in het Zonnehuis gewerkt... ;-) Maargoed, paar weken geleden dacht ik;laat ik jou site eens opzoeken waar je me over vertelde. Wat een geweldige verhalenjoh!!! Super wat je allemaal meemaakt! :-) (Y) Ik geniet er echt van om het te lezen!

    He, geniet ervan!! En misschien tot gauw!

    Groetjes Laura

  • 03 Januari 2008 - 22:17

    Hilde:

    Hé Wilbert,
    Super joh!!! Wat maak jij wat mee!
    Geniet ervan, en je zal zien als je terug bent ben je al die regenmomenten weer vergeten en onthoud je alleen de leuke momenten! Super foto's ook weer.
    Hier alles goed.
    De allerbeste wensen voor 2008, dat die maar net zo geweldig mag worden... Het begin is er in ieder geval al en dat is het halve werk!!
    Hilde

  • 06 Januari 2008 - 14:32

    Mirte:

    Heej Wilbert,

    Nieuw Zeeland ziet er ook echt zo mooi uit!!! Volgens mij geniet je echt supergoed daar, fijn hoor. Ik ga volgende maand ook weer terug richting australie. Misschien kunnen we nog een keer meeten in perth of zo???
    x en goed nieuw jaar!

    mirte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 59326

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: