We vliegen erdoor - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu We vliegen erdoor - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

We vliegen erdoor

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

28 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hee Allemaal! Hier was ik weer, live vanuit de gletsjers bij Frans Jozef. Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad. Hier is kerst stiekem eigenlijk een beetje stilletjes voorbij geslopen. Het ultieme kerstgevoel heb ik dit jaar niet kunnen ervaren. Hoe dan ook, Kerst was gelukkig geen disaster.

Kerst is voor de Nieuw Zeelanders iets waar ze echt naar uit kijken. En dat kan je merken ook met alle kerst-heisa die om je kop geslingerd word. Dan is het eindelijk zover, lijkt het wel alsof ze er niet zo zin meer in hebben. Stilte... er was echt geen reet te doen en er was ook geen kip op straat. 1e kerstdag zijn we 's ochtends eerst naar de kerk geweest, welke maar een half uur duurde. Leonie en ik stonden er versteld van toen er na een half uur al verteld werd dat iedereen een fijne kerst moest hebben. Na deze ontzettend lange dienst zijn we naar een zeehondenkolonie gereden. Nou ik kan jullie vertellen dat zeehonden de kerstgedachte absoluut niet met ons delen. Ruzies die daar uitgebekt werden en natuurlijk ook hele gevechten. Gelukkig waren er ook een paar kerstzeehondjes die wel van vrede hielden. Het was echt een heel leuk gezicht hoe de zeehondpuppies zich voortbewogen en hoe andere zeehonden zich vermaakten met de immens hoge golven om zich vervolgens met geweld op de rotsen te laten smijten. Na dit mooie tripje begon het zoals gewoonlijk te regenen. Tijd voor wat films dus. Met een lading gehuurde dvd's hebben wij dan ook de rest van 1e kerstdag doorgebracht achter de tv. 2e kerstdag was gelukkig iets actievoller. 's Ochtends hebben we nog 1 film gekeken (omdat het nog steeds slecht weer was) maar 's middags zijn we naar de horseraces geweest. Traditie in Westport. Het hele dorp was uitgelopen om de race te zien. Wij hebben er 2 bekeken en hebben toen onze weg gemaakt richting Greymouth. Tijdens deze tocht reden we langs een super mooie kustlijn. Een woeste oceaan die zich ontfermde over de rotsen. Echt een schitterend gezicht. Bij de Pancake-rocks hebben we een stop gemaakt, maar ik vond ze een beetje tegenvallen. Het zijn rotsen die door hun laagjes op een stapel pannekoeken moesten lijken. Ik heb veel fantasie, maar ik vond het toch echt meer op stukken opgestapelde rotsen lijken. Ik had niet echt de neiging om een fles stroop te pakken om eens lekker in die pannekoeken te smullen. Hoe dan ook was het wel een mooi gezicht.

In Greymouth kwamen we aan op een camping met een spa (een bubbelbad), gratis internet en een telefoon waarmee je goedkoop kon bellen. Hier hebben we dan ook even goed gebruik van gemaakt.
De volgende dag hebben we onze weg alweer opgemaakt naar Frans Jozef, omdat er in Greymouth vrij weinig te doen was. In Frans Jozef kwamen wij onze vriend de regen weer tegen en hebben we de hele middag wederom in een spa gezeten in de stromende regen. Toch was het best gezellig. Vandaag hebben we een wandeling gemaakt bij de Gletsjers, wat echt een mooi gezicht was. Jammer genoeg werden we door een boswachter op een gegeven moment weggestuurd, omdat het er te gevaarlijk werd (ivm ja inderdaad... de regenval). Morgen gaan we richting de Fox Glacier, waar Leonie een wandeling gaat maken op de Gletjser en ik ga Skydiven!! Eindelijk, ik heb er echt super veel zin in.

Je hoort het dus wel, wij hebben het hier te doen met mooie plaatjes, leuke activiteiten en vooral een heus regenseizoen.

Jullie horen weer van me,
Kus Wilbert

  • 28 December 2007 - 08:24

    Leo:

    deprimerend verhaal hoor, die regen... Ben ik niet het zonnetje in je leven?
    Als je dood neervalt sta ik op de gletsjer om je op te vangen morgen hoor!!

    Kusje

  • 28 December 2007 - 08:29

    Noe:

    Gaaf stukje wederom:D Ik heb je net aan de tel gehad, maar de verbinding werd steeds slechter, probeer je zo weer te bellen..

    Kus je nicht

  • 28 December 2007 - 08:44

    Lara:

    Wow, skydiven! Be careful!!!

    Kus Lara

  • 28 December 2007 - 08:44

    Lara:

    Oh dat moest ik er ff bij zitten je krijgt de groetjes van mn moeder ;)

  • 28 December 2007 - 09:13

    Ilona:

    hey Wilbert,

    echt gaaf hoor al je verhalen, ik blijf jaloers...ooit zie ik die landen ook met eigen ogen! veel plezier en succes nog met al die regen, ik zoek straks gewoon heb mooie weer op in India :)

    liefs Ilona

  • 28 December 2007 - 09:47

    Cor:

    Jammer van al dat regen. maar wel heel vet dat je gaat skydiven.

    Groete

  • 28 December 2007 - 10:25

    Fam J De Goede:

    heey wat maak jij veel mee zeg vanaf deze kant een heel goed 2008 groetjes van ons

  • 28 December 2007 - 10:39

    Gert:

    Hey wilbert,

    cool man wat je daar allemaal meemaakt!
    alleen die regen is balen maarjah...

    groetjes, Gert

  • 28 December 2007 - 12:40

    Jannieke:

    heej!
    onwijs joh! dat je gaat skydiven! helemaal jaloers! vanaf hier een hele fijne jaarwisseling!! en heeel veel plezier nog!!

    xxx

  • 28 December 2007 - 13:12

    Hanneke:

    Wilbert wat schrijf je toch altijd leuke stukjes. weet je hoe vet skydiven is:O heb ik ook altijd al eens willen doen. Dus wilbert veel plezier, maar dat komt vast wel goed!

    Hanneke xx

  • 28 December 2007 - 13:27

    Elke!:

    Hey wilburt
    Coool zeg allemaal:D
    Fijne jaar wisseling!
    tot 7 maart!
    XX

  • 28 December 2007 - 16:07

    Alice:

    Hai Wil!
    Ik heb m'n vakantie ook geboekt hoor!
    Ook in het regenseizoen, haha!
    Thailand is het geworden (duurt nog wel lang hoor).
    Veel plezier nog, ondanks de regen!
    Liefs Alice

  • 28 December 2007 - 16:22

    Christiene:

    Hey Wilbert!! Gaaf man skydiven!!! En niet zo dippig om die regen hoor!!! Wij hebben ook niet bepaald een witte kerst gehad! Hoewel, we hebben wel 2 dagen flink kunnen schaatsen, waar ook bijna het hele dorp van heeft genoten!!Ouderwets gezellig met een bak chocomelk. Maar dat haal je volgend jaar en de komende vijftig jaren daarop maar weer in hoor!!! Nu eerst flink genieten van je tijd in Nieuw Zeeland! En maak er een gezellige jaarwisseling van!!!
    Groetjes Christiene

  • 28 December 2007 - 18:44

    Mariska:

    Wat gaaf! Skydiven! Niets voor mij, maar t klinkt stoer!

    Fijne jaarwisseling, daar aan de andere kant van de wereld! Ik zal een champagne op jullie drinken ;)

    X Mariska

  • 28 December 2007 - 21:16

    Jan:

    geweldig
    jalours?hoezo!
    toneel gaat op hoogte,als je begrijpt wat ik bedoel
    oud en nieuw gaat door
    dus oe olde va giet d'r an geleuv'n
    en dus ik okke
    now veul plasier.
    jb

  • 29 December 2007 - 09:11

    Karintjeeeee :

    Oeeh , ook weer zo'n vet verhaal ik heb al vet lang niks meer gelezen erg he ;)
    Maar nu doe ik mijn plicht :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 59329

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: