Kerst-update - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Kerst-update - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Kerst-update

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

22 December 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo Allemaal! We worden hier echt overspoeld met deze mededeling: 3 days till Christmas... 2 days till Christmas enz. enz. Natuurlijk kon ik jullie dit niet onthouden. Want inderdaad over 3 dagen is het al kerst. De tijd vliegt!

In Wellington zijn wij een paar dagen bij een oude vriend van Jan Bruins geweest. Gerard Schrijer was de man des huizes en hij is lang geleden naar Nieuw Zeeland geemigreerd. Het waren 4 hele leuke dagen in een heel gastvrij en gezellig gezin. Wel raar om gewoon na 4 maand in een echt huis te wonen. Een fijn bed, een "moeder" die eten kookt en gezellig afwassen. De kinderen van Gerard en Deirdre hebben ons Wellington laten zien (waaronder weer wat Lord of the Rings locaties) Wellington is trouwens een mooie stad met veel mooie gebouwen en heel veel wind. We hebben het Te Papa museum bezocht, wat eigenlijk heel interessant was. Vooral het gedeelte dat over de aarbevingen en (daar komt ie weer) vulkanische verschijnselen ging. Het blijkt trouwens dat er een dag nadat wij uit Wellington weg gingen weer een aardbeving geweest was. Lucky we! Verder ben ik nog met de zoon mee geweest naar de pub, wat ook erg gezellig was. Om in de kerstsfeer te komen hebben wij ook nog meegeholpen hun kerstboom op te tuigen. Old-time memories kwamen naar boven, dus het kerstgevoel zit er nu al goed in.

Na een paar leuke dagen (waarin ook ons gat in de auto nog gerepareerd is) zijn we met de ferry van het Noorder naar het Zuider-Eiland gevaren. Een nacht zonder slaap! We zijn na aankomst in Zuid gelijk door gereden naar Nelson, wat echt een heel erg gezellig plaatsje is. Allemaal vriendelijke mensen, mooie straatjes en zowaar mooi weer! Hierna zijn we doorgereden naar het Abel Tasman Park. Dit scheen echt 1 van de mooiste parken van Nieuw Zeeland te zijn, maar nadat ik foto's had gezien en het vervolgens in het echt gezien te hebben viel het een beetje tegen. Het was wel mooi, maar toch niet zoals ik had verwacht. Ondanks dat mochten we niet klagen, het is waarschijnlijk gewoon verwend zijn. Want we hebben al zo veel moois gezien. De 2 dag in Abel Tasman hebben we gekayakt en dat was wel echt super, vooral omdat we op een gegeven moment wilde zeehonden hebben gezien. Dat was echt een heel mooi moment. Ik kan nu de zeehond dus bij het lijstje met vreemde dieren opschrijven. Op dit moment zijn we weer terug in Nelson en is het weer mooi weer. Kerst gaan we waarschijnlijk doorbrengen in Westport. Maar niets is zeker. Nieuw Zeeland zie ik trouwens tot nu toe nog best wel als crimineel. Veel autodiefstallen, koelkastdiefstallen (we zijn nu al een paar keer van eten beroofd, waaronder onze chocola!) en het schijnt dat er de laatste tijd nog best veel moorden geweest zijn. Beetje angstaanjagend dus. Verder is het nog steeds echt super mooi. Alleen de autoritjes zijn al een attractie, omdat je door de mooiste gebieden rijd. Tot zover mijn update, maar niet voordat ik iedereen een super gezellige kerst heb gewenst. De nieuwjaarswens doe ik wel weer in een volgend bericht, want ik heb dan vast al wel weer wat nieuw meegemaakt.

Merry Christmas!

Kus Wilbert

PS Post kan nu gestuurd worden naar Christchurch, want dat is mijn laatste stop in Nieuw Zeeland

  • 21 December 2007 - 23:56

    Leo:

    Njah, Lord of the Rings locaties... Poging tot kan je beter zeggen..
    Hehe, nu ben ik es de eerste trouwens!!! :D

    Kusje, btw, ik ga zo weg, heb al veel te lang hier gezeten...

  • 22 December 2007 - 00:54

    (tante) Henny:

    woowww wat een ervaring doe je daar opzeg, superrrrr dat jedit mee kan en mag meemaken, geniet ervan het is je gegund....

    liefs mij

  • 22 December 2007 - 09:15

    Jannieke:

    haa die wilbert!
    laat ik ook maar weer eens een berichtje achterlaten :) je maakt daar wel nogal wat mee zeg! wij hebben inmiddels ook de kersboom in de kamer en het is hier ONWIJS koud! we kunnen zowaar schaatsen! tis alleen dat ik geen tijd heb, magoed :P

    heeel veel plezier daar nog en als het goed is is mijn post al een week onderweg ;p

    kuzje jannieke

  • 22 December 2007 - 18:45

    Silke:

    Haaaaj!
    Geweldig verhaal, echt elke keer weer weet je de sfeer van daar te vertellen,
    vanaf een koud nederland, een fijne kerst en een super 2008 ;) !

    Liefss,,
    x Silke

  • 22 December 2007 - 20:32

    Willem Hofman:

    Dag Wilbert, met Kerst zul je wel wat vaker naar hier denken. Jij wordt hier niet vergeten!. Bedankt voor je brieven!

  • 22 December 2007 - 22:17

    Cor:

    hey klinkt mooi daar :)
    Ik herken idd somige locaties van lotr. (maar ik kan het me ook verbeelden) iniedergeval prettige feestdagen en gelukkig nieuw jaar.

    Groete

  • 23 December 2007 - 01:23

    Gerald :

    ha die wilbert leuk over dat gezin en ja je beleeft weer heel wat ik hoop ... zo te horen dat je het erg na je zin hebt en zult hebben en als je er weer bent in maart ofzo als ik begrepen had van opa en oma dat je dan weer komt ik moest je nog maar eens de groeten doen van ze en we hopen dat je heel blijft ahahha nou veel plezier daar nog verder en dat je nog veel mag mee maken maar dat hoor ik dan nog wel en prettige kerstdagen daar ..

    p.s sneewt het daar al of nog niet volgens mij heb je daar ook wel vaak sneel ofzo en hoe warm is het daar mail me ff of ik dpreek je op msn ofzo nog wel kallen an en ja miss vind je nog een leuke backpacker meid ''vriendin:P '' ahahhaah

    groeten gerald

  • 23 December 2007 - 13:33

    Dirna:

    Ieie klinkt best eng, die criminaliteit enz. daar! Pas maar op:P
    Maar mooi dat alles nog steeds goed is en dat jullie al helemaal in de Kerstsfeer zitten.
    Nou ik heb vandaag ook al met de kids van de zondagsschool Kerst gevierd, dus de sfeer zit er bij mij ook in, alhoewel het bij ons juist freezing is:D.
    Maar bedankt voor de Kerstwensen, jij ook fijne Kerst, maar ik mail nog wel.

    X Dirna

  • 24 December 2007 - 18:05

    Esraa:

    Wow.. wat jij daar allemaal al wel niet meemaakt :P Zal ik eigenljik ook wel willen !!:P

    Jij ook merry christmas & a happy new year :P

    Groetjes, van esra (L)

  • 25 December 2007 - 17:37

    Sanne Lindeboom :

    Heejj Wilbert

    Ken je me nog? Van de manege.
    Heb je het een beetje leuk?? Nou ik hoop het maar... Nou kheb genoeg te lullen, maar dat kan een andere x wel.
    Prettige kerstdagen en een knallend nieuwjaar!!
    Groetjes!!!
    Sanne Lindeboom

  • 27 December 2007 - 13:58

    Noe:

    IK HEB JE GEMIST MET KWAKKEL-KERSTDINER, er is nieuws onder de zon.. Moet je gauw spreken..
    Hoop dat je kerst een beetje goed bent doorgekomen.. Snel weer bellen!

    Kusserdekus

    (L)Liefde

  • 29 December 2007 - 09:18

    Willie :

    Volgens my is dit het laatste verhaal dat ik nog moet in halen , maar wel jammer want ik heb alles al van Mams gehoord:P
    Maar wel weer een mooi verhaaltje hoor , behalve die dieven getsie zeg !;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 59331

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: