Kia Ora - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

07 December 2007 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora! Of terwijl, hallo allemaal! Hoog en droog schrijf ik weer mn belevenissen van aan de andere kant van de wereld weer aan jullie.
Droog heb ik de afgelopen 2 weken trouwens niet zo veel meegemaakt. Sydney was namelijk weer Sydney, wat wil zeggen dat het weer eens zn minpuntjes had in het weer. Gelukkig was het beter dan de laatste keer en waren er dus wel een paar dagen dat je lekker buiten kon zijn (met trui). Leonie kwam een paar dagen na mij aan en samen hebben we vervolgens Sydney nog weer eens bekeken. Gerelaxed in de Botanical Gardens, het dak van de Opera House aangeraakt (dat kan in de wc's was ik 3 maanden geleden achter gekomen), skyline van Sydney en Opera House bij nacht bekeken en als hoogtepunt (of eigenlijk tegenvaller) hebben we 3 uur in de kou op de zonsondergang zitten wachten om een " perfect" plaatje van de Opera House te maken... Niet dus, viel een beetje tegen! Het was niet alleen maar relaxen, want er moest ook gewerkt worden. Lopen tot de blaren op de poten stonden, Leonie aan het verstand brengen hoe je een kaart leest, naar het aquarium, de bios en bedenken wat we in Nieuw Zeeland zouden gaan doen.

Nu ik dit aan het schrijven ben zit ik inmiddels al bijna een week in Nieuw Zeeland en heb ik al meer regen gezien dan in 3,5 maand Australie. Het land van de kiwi's, Maori's, Kiwi's en de regen. Ik vloog aan in Auckland op zaterdagnacht. De volgende dag zijn Leonie en ik gelijk op zoek gegaan naar een auto. Na een paar belletjes konden we er een paar gaan checken. Auto 1; rare vogels, auto maakte lawaai als een malle en hij stonk. Auto 2; te duur! Auto 3; een Subaru Legacy uit 1989 (ons geboortejaar!) Een gedrocht, maar hij rijdt als een trein. Na een testritje en wat vragen om te checken of ze niet aan het lullen waren over de auto hadden we een deal. Na een beetje afdingen (ja papa ik kan het ook!) waren we het eens over de prijs. De wereld lag voor ons open!

De 1e dag na aankoop zijn we naar (domme naam #1) Takapuna gereden en hebben daar over het strand geslenterd, om aan het eind van de wandeling als een gek terug te rennen. We hadden namelijk geen parkeergeld betaald. Er lag gelukkig geen bonnetje voor ons klaar.
In Auckland ben ik er trouwens achter gekomen dat mijn orientatie toch wel redelijk is en dat ik ook best kaart kan lezen. Moet wel bekennen dat we in Auckland zelf nog wel eens omwegen hebben gemaakt, met als motto: Zo komen we in ieder geval aan onze kilometers! Voorbeeldje; Wilbert: "Links is zo het hostel" Leonie: "Okee" (Leonie rijdt rechtdoor) Wilbert: "3 keer links en dan komen we er ook weer. Leonie: "Okee" (Leonie gaat 2 keer links en dan rechtdoor) Wilbert: "3 keer links en dan rechts en dan zijn we er hopelijk" Leonie: "Okee" (en we zijn er eindelijk)

's Avonds hebben we onder toeziend oog van de Japannners (want ook hier stikt het ervan, laten ze ons dan nooit met rust?!) pepernoten gebakken. Want Sinterklaas bestaat echt, ook in Auckland! (hier is hij alleen heel dik en heet hij de kerstman)
De volgende dag zijn we dan eindelijk vertrokken met onze bolide. Sinterklaas en zwarte piet muts op (had Mama mij gestuurd!) mandje en bord en bestek "geleend" van het hostel en de roadtrip kon beginnen. Muziek aan en meebleren maar. Na een stop in Orewa (waar we door iedereen als Sint en Piet aangekeken werden) kwamen we aan bij Goat Island, een plek waar het snorkelen amazing schijnt te zijn. In de stromende regen stapten we met onze flippertjes en snorkels en vol goede moed in het ijskoude water om daar vervolgens amazing veel zeewier en amazingly weinig vissen en geiten te zien. Als je Great Barrier gewend bent valt dit dus best tegen en ik denk dat zelfs de IJssel beter is. Na deze tegenvaller zijn we verder gescheurd naar (domme naam #2) Tutukaka om daar onze 1e nacht in de stromende regen in ons monster door te brengen. Maar niet voordat we Sinterklaas gevierd hadden. Mutsen op, en elkaars gedichten voor lezen (we hadden lootjes getrokken) Ik had Leonie en Leonie had mij. Daarna zijn we begonnen met onze Hally-Gally competitie en aan Leonie heb ik een goede tegenstander, het staat inmiddels 5-5! Moe maar vol Sinterklaas gevoel gingen we dan eindelijk pitten. Beetje raar op een autostoel slapen, maar eigenlijk best fijn en de volgende dag kan je je stoel weer recht zetten en in je slaapzak verder rijden. De volgende dag (donderdag) hebben we de hele dag gereden met alleen een stop bij een glimwormen grot en een modderrivier. Aan het eind van de lange rit kwamen we aan bij Cape Reinga, het einde van de wereld waar de Oceaan en de Tasman Zee elkaar ontmoeten. Ondanks de vele bewolking (want uiteraard regende het nog steeds) hadden we af en toe toch nog een super uitzicht. 's Avonds weer in de car geslapen in gezelschap van 100-en muggen. Fijn! Ondanks alle muggebulten hebben we de volgende dag echt super leuk ge-sandboard in de duinen. Echt super veel lol gehad op soms best wel stijle hellingen. Onder luid geschreeuw van Leonie en coole surfmoves hebben we richting gemaakt naar de 90 mijl beach. Daar hebben we met onze 4-wheeldrive racemonster over heen gejaagd en dat was echt super! Geen mensen om onder te jagen dus we konden genieten van het ontzettend mooie strand en zee. Nu zitten we in Paihia en gaan we morgen de Bay of Islands bekijken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Kus Wilbert

Ps. Met kerst (post duurt ongeveer 10 dagen) zit ik in Nelson en is mijn adres:

Wilbert Kwakkel
Post Restante
Main Post Office
Nelson
New Zealand

  • 07 December 2007 - 06:40

    Jannieke:

    nou je bent niet de enige in de regen hoor!! hier zeikt het de lucht uit op het moment!! magoed, buiten de regen en muggenbulten om klinkt het daar al veel beter! ;)
    als ik dr an denk zal ik je wel een kaartje sturen :)

    have fun!

    kuzzie jannieke

  • 07 December 2007 - 08:13

    Fam. Westrik.:

    Hallo Wilbert, weer een nieuwe aflevering van je vakantie avontuur. Daar kijken we altijd vol spanning naar uit. Volgens mij beb je het nog altijd wel naar je zin als ik het allemaal zo lees. En van die regen is idd waar, het regent hier ook wel al zo'n 24 uur volgens mij. Het is donker en guur, erg ongezellig weer. Hier was het druk met allerlei sinterklaas gebeuren. Maar dat is nu dus weer voorbij en gaan we op naar de kerst. Dat lijkt me wel raar als je daar straks kerst en oud en nieuw gaat vieren. We zullen aan je denken. We wensen je weer veel reisplezier en tot het volgende bericht maar weer.
    Groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan.

  • 07 December 2007 - 08:20

    Dirna:

    Hey Wilbert!

    Lekker weertje daar dus:P Beetje jammer is dat, maar gelukkig heb je relaxed een auto! Lijkt me idd bijzonder om te slapen in de auto, mja het heeft ook wel wat:p De auto die je nu hebt klinkt trouwens best wel relaxed!;)
    Sinterklaasavond was dus geslaagd? Hier in Groningen heb ik ook net weer 2 st klaas avonden achter de rug, wel lache:).
    Nou ik moet zo naar school, dus ik kap er weer mee:)
    Nog heel veel plezier en hopelijk wordt het weer snel beter!

    Xx Dirna

  • 07 December 2007 - 08:34

    Anoe:

    Hoi Beest,

    Ten eerste: Thanks voor je sms.
    Ten tweede: Weer een heerlijk Wilbert verhaal. Kloten van die regen! Maar is hier precies hetzelfde! :( Lijkt me super grappig om met jou in dat gevaarlijke race monster te toeren! Doe wel voorzichtig en geen mensen perongeluk omverrijden, kom je nog in jale te zitten, heb je helemaal een lonely christmas. Ik heb gister avond weer geoefend voor kerst in oud kampen. drie solo's dit keer.. BIBBER! Maar goed, ik zet mezelf altijd al voor lul dus dit kan er ook nog wel bij. Haha!
    Nou mop, doe voorzichtig, en tot bellens!

    Kus, knuffel en liefs van Noe

    Ik mis jou ook!

  • 07 December 2007 - 08:42

    Lara:

    Hey Wilbie,

    Ik had net Leonie en toen jou even geprobeerd te bellen, maar voicemail... :( Ik vergeet het echt altijd, en als ik er aan denk dan is het weer midden in de nacht bij jullie :S:S Maar ik ga het nog een xtje proberen!!
    Wat gezellie dat jullie Sinterklaas hebben gevierd, mijn favo dag in het hele jaar ;)
    Heel veel plezier nog en ik hoop dat de regen snel stopt!!

    Liefs Laar.

    En dan ga ik nog beginnen met Leonie's verhaal ;) Dit is echt zo'n goed excuus om even te gaan SOG-en :p


  • 07 December 2007 - 08:44

    Mariët:

    hejhej..

    fijn dat alles goed is daarow;) op het weer na dan.. hier is het ook slecht weer en sinterklaas is weer vertrokken..maar kerst en oud & nieuw komen er al weer aan! wel handig dat je daar nu een auto hebt haha kun je een beetje rondtoeren:D nou werkse en veel plezier daar nog..

    xx Mariët

  • 07 December 2007 - 08:46

    Gerald:

    ha die wilbert zo te merken is het daar niet veel beter qua weer dan hier ..
    maarja komt wel goed denk ik toch en ik zal er aan denken je een kaart te sturen nou veel plezier nog daar he en ik spreek je nog wel weer;)
    groeten gerald

  • 07 December 2007 - 11:04

    Mariska:

    Wilbie!

    Wat goed om te horen hoe t met je gaat :)
    Hier in Nederland zeikt het ook van de regen, dus misschien is dat een kleine troost.

    Fijne tijd nog daar!

    X Mariska

  • 07 December 2007 - 11:35

    Elke!:

    Oh wat gaaaf allemaal:D Maar we missen je wel hoor!
    Vooral met je halli galli waar het tussen ons nog 7-5 voor MIJ is!
    Fijne kerst!
    Xxx

  • 07 December 2007 - 13:57

    Matras3000:

    Hé Wilbert!

    Leuk om weer wat van je te lezen! Het weer valt daar dan wel tegen, maar troost je; Als je hier zat, had je 't misschien nog wel erger.
    Het missen van je, was natuurlijk al wel erg, maar met Oud en Nieuw zullen we je al helemaal missen!!
    Nog veel plezier daar, En een fijne kerst! Dat komt vast wel goed met jou.

    Liefs en dikke kus
    Anne!

  • 07 December 2007 - 23:28

    Willem Hofman:

    Dag Wilbert, vanmorgen bleek het onmogelijk met de klompen aan zonder natte voeten het kippenhok te bereiken.
    Wat klaag je nou?
    Cousteau reisde in de jaren 60 met het schip "Calypso" over de wereld. Een paar jaar geleden maakte Arjan Ederveen daar een schitterende persiflage over.
    Af en toe denk ik bij het lezen van je mooie verslagen aan zowel Cousteau als aan Ederveen. Ga door! En bedankt!

  • 08 December 2007 - 10:25

    Janiek:

    Halloooo, vergeet je niet te zeggen dat je niet eens wist wat er in jullie auto moest? Benzine of wat anders? Haha!
    Persoonlijk vond ik dat lootjes trekken het leukst, wel toevallig trouwens dat jij Leonie had & zij jou!
    kheb regenlaarzen van Sinterklaas gekregen, moet ik ze opsturen? Met roze bloemen!

    Kussie van je zussie ;D

  • 08 December 2007 - 11:07

    Hilde:

    Lekker joh, een eigen auto, ben je niet meer afhankelijk van bussen en ander openbaar vervoer. Ik hoop voor jullie dat het weer nog wat op knapt. Nieuw zeeland is namelijk echt mooi!! Als je nog wat do's en don'ts wil hoor ik het graag via mijn mail, ik heb er genoeg! Ga je nog naar Gerard... Ik geloof dat mijn vader het wel heeft gezegt dat je misschien van plan bent om te komen. Zie maar, heel veel plezier en goede feestdagen toegewenst en alvast een heppie 2008!!! Groeten
    Jos, Tess, Elke en Hilde xx

  • 09 December 2007 - 16:09

    Klaas En Marieke:

    He Wilbert

    Hele mooie wagen joh, je eerste auto!!!
    Kvind het elke keer weer super om iets van je te horen en dat je het zo naar je zin hebt.Wij zitten nog steeds gezellig in de troep, op het werk is het lekker druk, dus alles gaat hier gewoon door en goed. Gelukkig

    Tot het volgende verhaal en doe Leonie de groeten!!!

    Klaas en Marieke

  • 11 December 2007 - 11:10

    Gerrietta Van Wijnen:

    Hoi Wilbert,

    Elke keer lees ik met genoegen al je verhalen. Heel erg leuk om zo al je ervaringen te lezen en je foto's te bekijken... Heel veel plezier de komende tijd.
    Groetjes vanuit Westenholte.

  • 14 December 2007 - 04:33

    Hennie En Popko:

    Hallo Wilbert en Leonie,
    Het ziet er allemaal goed uit met jullie behalve het weer kan beter. Wij zitten nu in Dunedin en zijn met onze laatste week in NZ bezig. Het weer maakt dat we ons programma niet kunnen afwerken, we zitten nu in een cabin met de verwarming aan. Morgen wordt het beter en dan pakken we de draad weer op. We blijven jullie volgen. Prettige KERST en lekker blijven genieten ook in 2008.
    Hennie en Popko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 59326

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: