Sailing de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Sailing de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Sailing de Whitsundays

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

31 Oktober 2007 | Australië, Airlie Beach

Hee allemaal! Na een paar luie dagen ben ik dan nu eindelijk in de benen gekomen om jullie weer bij te praten over de vervelende dingen die ik hier moet doen.
Ik kwam vorige week donderdag aan in het hostel in Airlie Beach, de toegangspoort tot de Whitsunday Islands. En dit hostel is 1 van de mooiste en gezelligste hostels die ik heb gehad. Allemaal kleine huisjes omringt door tropische bomen en kleine beekjes. In dit vakantieoord kwam ik Chris van de duikcursus weer tegen en hebben we samen onze Whitsunday trip geboekt. Tegen een mooie prijs konden we de volgende dag nog aan boord stappen van de Romance, een zeilboot voor 26 personen. Zoals sommige van jullie wel weten is dat niet de ideale combinatie, Wilbert en een zeilboot. Want alle keren dat ik ook maar 1 voet aan boord zette ging het fout. Deze trip is voor mij gelukkig vlekkeloos verlopen. Na de nodige alcohol ingeslagen te hebben konden we vertrekken naar de Whitsundays. De 1e dag was eigenlijk niet meer dan kennis maken en een enorm zuipfestijn. Na de nodige drinking-games (waar je gegarandeerd aangeschoten van word) en verschillende nummers gezongen te hebben (onder begeleiding van een gitaar) is iedereen tot in de laatste uurtjes door gegaan. De sfeer zat er goed in en kon dus niet wachten op wat de rest van de tocht ons zou brengen. Op de boot zat ook een super relaxed Nederlands stel (Popko & Hennie) die zelfs iemand uit ons gat kenden, jaja de wereld is wel klein.
Op de 2e dag begon voor velen 's ochtends het bier en de goone (goedkope wijn) al weer te bruisen, maar ik zou die dag gaan bruisen en meestal is die combinatie niet zo goed en veilig.
's Ochtends werden we eerst afgezet op Whitehavenbeach en daar is maar 1 woord voor... ongelooflijk! Met stipt op #1 van de mooiste stranden op de aarde. Het is onbeschrijflijk , je loopt het bos uit (waar je eerst nog een super mooie varaan ziet van een meter lang) en opeens zie je een wit strand dat zo wit is dat het je zowat verblind gecombineerd met een azuurblauwe oceaan. Na de nodige plaatjes geschoten te hebben en de vloed met de seconde ziet stijgen moesten we het eiland helaas weer verlaten. Op naar het volgende stukje paradijs op aarde. Op de boot kregen de certified divers (wat klinkt dat cool he) een briefing over de komende duik. Nadat we een half uurtje gesnorkeld hadden gingen we de diepte in. En geloof mij, het rif hier was nog zo veel mooier dan ik het rif bij Maggie Island al vond. Koraaltorens van 8 meter hoog en de meest kleurrijke vissen waar we tussendoor zwommen gaven mij weer een onbeschrijflijk gevoel. En als klapper op de vuurpijl heb ik ook mijn eerste Nemo's gezien. Het is net alsof je in een enorm aquarium zwemt. Elke keer weer kom ik met de grootste grijns uit het water. Jammer dat de Noordzee of de IJssel geen rif heeft. 's Middags hebben we weer een eilandje bezocht en daar de zonsondergang bekeken. 's Avonds begon het echte werk en moesten Chris, Popko en ik ons klaar maken voor de nachtduik. De zenuwen begonnen bij ons allen nu wel op te komen, omdat er daar zo af en toe nog wel eens haaien rond kunnen dwalen. Maar zo stoer als wij waren sprongen we het toch wel heel erg pikzwarte water in. Ik voelde me eigenlijk onvoorstelbaar relaxed met mn zaklampje in het water, mijn zenuwen waren dus wel over. Na een minuut was ik Chris en Popko kwijt en was ik alleen met Molly (1 van de duikgidsen) Dat was wel even een eng gevoel, omdat ik niet wist wat er met hen aan de hand was. Na een tijdje zijn wij uiteindelijk naar de oppervlakte gegaan en zagen we Chris gelukkig in het bootje zitten en Popko & John (de andere duikgids) in het water dobberen. Chris voelde zich niet op z'n gemak in het donkere water en wilde dus weer omhoog. Wij zijn toen weer met z'n vieren (Molly, John, Popko en ik) ondergedoken om de tocht af te maken. Het was een hele aparte ervaring om mee te maken en gelukkig zijn we geen groene oogjes (haaien) tegen gekomen. (al zou dat toch wel heel vet zijn) Eenmaal op de boot kreeg Henny nog een ongeluk. Ze wilde een foto van ons maken, maar de crew had het luik boven de motor van de boot niet goed gesloten. Met als gevolg dus dat het luik inklapte toen ze erop stapte en met camera en al op de grond klapte (gelukkig niet in de machinekamer) Maar nu heeft ze een infectiewond op haar kuitbeen, een blauwe heup en is mijn camera kapot. De crew wou zich ook nog eens niet verantwoordelijk stellen voor het hele gebeuren en dus moesten we van alles voor de verzekering regelen. Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Toen wij terug van de duik kwamen was een groot deel al goed zat wat voor grappige taferelen zorgde. Zo viel er bijvoorbeeld een Zweedse jongen overboord. Maar het ergste was wel dat er 's nachts een gast in 1 van de slaapkamers stond te pissen. En ik had natuurlijk weer de pech dat het in onze kamer was en ben dus om de stank te vermijden maar op het dek gaan zitten.
Op dag 3 hebben we weer een duik gemaakt en het was wederom adembenemend. Vooral ook omdat ik er steeds beter in word, waardoor ik nog meer kan genieten van al het koraal. 's Middags kregen we het vasteland weer onder onze voeten en zat de trip er weer op. Een trip waar ik een hele mooie herinnering aan heb overgehouden en... BEDBUGS! Ik was de uitverkorene die op een bed lag waar die shitbeestje huisden. Ik zit nu dus onder de uitslag wat er uitziet alsof ik in de brandnetels ben gevallen. Maar het ergste is nog wel dat het jeukt als de pest. Gelukkig gaat het als het goed is wel een keer over, ik hoop het maar!
De laatste 4 dagen heb ik gespendeerd met beachvolleyballen, zwemmen in de lagoon, een enorm zwembad dat dient als vervanger voor de oceaan, omdat het kwallenseizoen begint. Verder zijn we tot vandaag elke avond wezen stappen. Gezelligheid alom, alleen begint het nu toch wel iets te vervelen (en duur te worden) maar ik moet nog even blijven relaxen omdat ik wacht op een pakketje van thuis. Volleyballen zit er inmiddels niet meer in, want iedereen is alweer vertrokken. Was vooral jammer dat Chris weg ging, want dat was echt een goede vriend geworden en we hadden echt veel gelachen. Maar ja, zo gaat dat hier. Ik heb bij mijn vorige verhaaltje trouwens nu ook foto's en filmpjes (zijn heel debiel, want ik verveelde me) geplaatst. En ook bij dit verhaaltje zal ik alle foto's plaatsen die klein genoeg zijn. Nou ik ga weer ff verder relaxen, kleren uitwassen (want dat moet ik dus tegenwoordig zelf doen) en ik hou jullie weer op de hoogte.

Kus Wilbert

PS Bedankt voor alle leuke reacties en mailtjes. Is echt super om allemaal te lezen, so keep on going!

  • 31 Oktober 2007 - 08:30

    Noe:

    Klinkt WEDEROM super Beesje... T'is weer een genot om dit alles te lezen!
    Ik begin je nu toch wel keihard te missen. Je bent al weer 2 maand onder de pannen! Laat je even weten wanneer je weer bereik hebt? Dan bel ik je meteen..

    Love from Holland...

    Heel veel knuffels en kusjes!

  • 31 Oktober 2007 - 08:35

    Dirna:

    Heey Wilbert!

    Woehoe, ben de eerste!! :D
    Wat een vet cool verhaal, en je bent ondertussen echt al pikzwart, zo te zien!!
    Mooi dat de duiktrip helemaal geslaagd was, dat het gezellig was enz...:D
    Echt vette foto's, supermooi lijkt me idd om daar geweest te zijn.

    Zit ik hier in mijn psychologieboeken enzo te neuzen terwijl jij lekker aan het duiken bent en nemo-visjes hebt gezien! Haha, maarja dat is het leven he:P

    Ik heb maandag tentamen en ik mail daarna wel weer:)
    Nog veel plezier daarzo!!

    Liefs Dirna

  • 31 Oktober 2007 - 08:36

    Dirna:

    Hmm... oke toch niet de eerste haha:D
    maar ook niet de laatste:P

  • 31 Oktober 2007 - 11:09

    Charel:

    heej wilbert,,
    wat is het daar mooi zeg:O:D echt super..
    die foto's zijn echt mooi en leuk:D

    nou ik wacht op je volgende verhaaltje(A)

    Liefs XxX
    je nichtj

  • 31 Oktober 2007 - 12:00

    Eef:

    Hee Wilbert!

    Wauw wat een prachtige omgeving daar! En je hebt zo te horen een paar super dagen gehad!! Hier inmiddels tentamenstress.. wat is het dan een contrast om jouw verhalen te lezen!

    Geniet van je laatste dagen luieren!

    Liefs Eva

  • 31 Oktober 2007 - 12:07

    Wessel :

    VETTE OMGEVING MAN, die zee enzo allemachtig mooi.
    wat een filmpje trouwens:P
    groeten

  • 31 Oktober 2007 - 13:39

    Lara:

    Wow, Wilbert, wat een lang verhaal zeg! Heb nu nog niet echt tijd om het helemaal te lezen. Heb namelijk zo practicum, maar ik ga daarna weer verder lezen! ;)

    Liefs Lara

  • 31 Oktober 2007 - 16:50

    Lysanne:

    heejj super leuk om weer wat te lezen:D en die foto's zijn ook super mooi!! ene je bent ok al vet bruin tegenover die andere jongen;)
    maarja nog veel plezier
    Liefs je nichtje:D

  • 31 Oktober 2007 - 17:35

    Alice:

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat. Gave foto's, om over de filmpjes maar niet te spreken(hoezo 'Wilbertfilmpjes?!')

    Liefs uit IJss!

  • 31 Oktober 2007 - 17:55

    Mariska:

    Ik wil ook nemo's zien! In plaats daarvan ben ik in Walibi geweest waar k ook gauw weer weg was, omdat het haloween is :P Doodeng dus, want Mariska en Haloween gaan niet samen :S

    We mailen binnenkort wel weer eens !

    x

  • 31 Oktober 2007 - 19:25

    Hilde:

    Helemaal weer top!! Ik wilde wel dat ik er weer was als ik dat allemaal zo lees!! Maar ja er wordt op me gerekend met toneel he!! Ja en natuurlijk de kinderen Jos de Kroeg en ga zo maar door... Nog een paar jaartjes wachten. Als Tess en Elke groot genoeg zijn gaan we zeker nog een keer!
    Groeten Hilde

  • 31 Oktober 2007 - 21:41

    Willem Hofman:

    Cousteau wordt hier herhaald, maar jouw woorden vertellen meer dan zijn beelden.
    Ga alsjeblieft door met die filmpjes. Je hebt talent; méér dan Cousteau.

    Bedankt! Willem.

  • 01 November 2007 - 07:38

    Jannieke:

    haaa die wilbert!

    jeeemig! je zou me bijna jaloers maken! en je hebt idd al leuk kleurtje! :D mooie foto's ook! klinkt echt super! leuk ook dat je je nemo's hebt gezien..hahahahha

    en terwijl jij daar lekker zit te relaxen, heb ik mn laatste toets achter de rug...gelukkig wel goed gemaakt :D over 1 periode ga ik ook duiken, maar dan niet bij die koralen wat jij aant doen bent :P maar het gaat om het idee ;p

    veel meer heb ik niet te vertellen.. ja dat het weer hier nog steeds te koud is en allemaal van dat soort standaard dingen...

    wacht weer op je volgende verhaaltje!

    kuzzie jannieke

  • 01 November 2007 - 11:03

    Lara:

    Wat een super mooie foto's! Echt een bounty-strand gewoon!!!!
    Heel heel gaaf!

    Liefs Lara

  • 01 November 2007 - 15:51

    Elke:

    Wat ben jij voor dronke aap dan?
    En ik ben een heul klein beetje jaloers als ik je uber mooi foto's ziee! Maar we missen je hier toch wel! Have fun,
    Groeeten!

  • 03 November 2007 - 00:42

    Joost:

    Heey wilbert!

    De foto's alleen al spreken boekdelen.. Ik kan niet wachten totdat ik de Whitsundays ga doen.

    Door jouwn duikinspiratie ga ik ook de duikcurcus doen!

    Nog veel plezier en groeten van

    Juice

  • 03 November 2007 - 00:49

    Joost:

    Ow ja en ook weer een leuk verhaal Wilbert! Nachtduiken lijkt me ook wel best eng en vind het bewonderenswaardig dat jij het met al je fobien (alleen slangen hehe) zo maar even doet!

    Greetzzz

  • 03 November 2007 - 01:28

    Leonie:

    Aaaaah, ik heb nu zoveel zin in de Whitsundays!!! Heb best wel een dure tour, maar wel een echte ZEILboot, die dus echt actief aan het zeilen zijn, met een gratis duik, en natuurlijk snorkelen, 3 dagen, 2 nachten.. Echt, die foto's van jou, *zucht*.
    Btw, die filmpjes van jou: spetterend!! :D Echt heel creatief, haha.. Maar leuk, liep een beetje achter met je verhalen, en heb je eigenlijk 3 uur geleden nog gezien, maar nu hoor je weer wat van me ;).
    CU in Cairns!!! :D Viel spass in Alice en de rest!!

    Kus Leo

  • 12 November 2007 - 12:52

    Familie Westrik.:

    Hallo wilbert.
    Wat weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Wat maak jij veel mee zeg. We vinden het super dat je zo'n grote stap hebt durven nemen om een jaar op reis te gaan. Dat nemen ze je nooit meer af en die ervaring draag je je hele leven mee!Als je weer terug bent moet je er een boek van maken joh! We kijken elke keer uit naar je belevenissen. Doe voorzichtig aan en geniet ervan.Heel veel groetjes van ons allemaal en tot de volgende keer.
    Teun, Marjo, Germa en Stan Westrik.

  • 14 November 2007 - 13:16

    Fred En Lia:

    Moest aan je denken, door een liedje op de radio en dus de tijd genomen,om deze site te bekijken. SUUUPER GAAF man. Ik zou graag in jou schoenen willen staan.
    Het duiken lijkt mij ook prachtig en denk, voordat we weer naar Curcaou gaan, ook lessen ga volgen en een brevet halen misschien!!!!
    Ik hoop dat je het nog steeds goed naar je zin hebt daar, want ik hoorde van Anke dat je vroeger naar huis komt. Weddenschap dik verloren dus!!!!
    Vanaf deze zijde van Holland (Brabant), heel veel groetjes uit Zeeland (verwarrend of niet)
    dikke knuffel,Lia en Fred natuurlijk ook

  • 19 November 2007 - 16:08

    Sophie:

    wilbert, weet jij dat sinterklaas in kampen is aangekomen? jij mag ook je schoen zetten. (mama helpt met typen)
    ga maar lekker zwemmen in de grote zee net zo als in spanje.dikke kus van sophie.

    en natuurlijk de groeten van ons allen en geniet er van.

  • 23 November 2007 - 09:38

    Hilde Piening:

    Hé Wilbert,
    Dat sailing the Whitsundays kennen we nu wel!!! Waar blijf je met je volgende spannende verhalen, of ben je saai aan het werk en gebeurt er op dit moment niet zoveel??
    Hier alles goed! Groeten van je toneelgroep en het eerste bedrijf zit er al in (snel hé, voor ons doen...)
    Nou, geniet en ik wacht nog wel even af,
    Hilde and family

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 59332

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: