Kick it, kick it... en de diepte in! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Kick it, kick it... en de diepte in! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Kick it, kick it... en de diepte in!

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

24 Oktober 2007 | Australië, Townsville

Hee allemaal,
Na een tijdje uit de lucht geweest te zijn hier eindelijk weer een verhaaltje uit Australie. Mijn tijd op de ranch op Magnetic Island kan ik symboliseren met het eerste deel van de titel van dit verhaaltje... Kick it, kick it!! Want wat heb ik dat veel geschreeuwd in de weken dat ik aan het werk was. Ik zal eerst even kort vertellen wat ik eigenlijk moest doen. Elke dag moesten we om 6 uur de paarden voeren, daarna opzadelen om vervolgens met (meestal) een groep van 12-16 beginners via het bos naar het strand te rijden om daar zonder zadel met paard en al het water te trotseren. Dat wil zeggen op het strand alle paarden af zadelen, alle harken en dikzakken de paarden op te helpen, voor ze uit het water in rijden, daar wat kunstjes uitvoeren (horsesurfing, aroundtheworld en jaja iets wat op een handstand leek) en vervolgens weer alles opzadelen, alle harken en dikzakken de paarden ophelpen en weer via het bos terug rijden naar de ranch. Na deze happening hadden we 2 uur pauze en konden we hetzelfde ritueel weer beginnen in de middag. In totaal 10 uur op een dag! Yiehaa, long live Blueys Horseshoe Ranch... niet dus! Want ik had een kreng van een baas. Ik bofte dus maar weer. Ze was het totaal niet eens met mijn rijden, want ze houden daar van de manegepony stijl (dat wil zeggen: op de pony/paard gaan zitten, enorm losse teugels en meeliften) Dat was dus al een enorme uitdaging voor mij. (lees: wat was dat vreselijk saai) Ze kon er niet tegen dat ik kritiek leverde op de hoeven van die beesten (als zoon van een hoefsmid weet ik toch echt wel hoe een normale hoef er niet uit ziet) op de manier hoe die beesten gereden moesten worden en op het voer (elke week waren er minstens 2 of 3 paarden die koliek hadden, omdat ze in een land stonden met misschien 100 grassprietjes, miljarden zandkorrels en verder alleen maar brood (soms met schimmel) kregen) Mevrouw de baas was dus niet zo blij met mn commentaar en na het commentaar werd ik dus ook bevorderd naar het eind van stoet en was ik niet meer in de mogelijkheid om sneller te gaan dan de stap. En als het even kon hoefde ik niet mee met de rit en kon ik strond gaan scheppen op het erf. (Niet dat dat zo erg was, want dat was na 10 minuten gedaan en zodra ze weg was kon je illegaal relaxen in het zwembad van de buren) Maar goed ik had leuke collega's en we hebben veel lol gehad tijdens en na de ritten. Veel te dikke mensen die blijven haken met hun oh zo sexy badpak achter het zadel, mensen die van de oh zo snelle pony's afvallen, om de seconde schreeuwen dat ze hun paard/pony een trap moeten geven om vooruit te komen, volwassenen die zich gedragen als verwende kleine kindjes die niet meer willen, broeken die afzakken tijdens het afstappen en nog veel meer van zulke dingen. Ook na de ritten hebben we leuke dingen gedaan. Op een super hete dag in de pauze was iedereen in the mood om te zwemmen. Dus ik had bedacht om in het zwembad te zwemmen van de buren, want ik had gezien dat ze weg waren. Om zeker te zijn dat ze weg waren moest ik het huis checken of ze echt weg waren en jaja nu komt het... Ik liep om het huis heen en opeens... HOU JE VAST! Lag er een dikke fatsige slang van 1 meter voor mn poten. 1 meter van mij af en ik had hem niet gezien! Plotseling begon het ding te sissen en kronkelde het gelukkig weg. Mijn leven was gered! Ik heb geen idee wat ik deed op het moment dat ik de slang zag, maar ik stond in ieder geval niet stil (wat je hoort te doen als je een slang ziet) Later hoorde ik dat het waarschijnlijk de Death Adder was en dat is 1 van 's werelds giftigste slangen. Maar na dit avontuur hebben we wel adnerhalve week illegaal van het zwembad kunnen genieten. Op mn vrije dag heb ik heel sportief mn kabouterschoenen aan getrokken en heb ik een wandeltocht gemaakt door de bergen en langs baaitjes. Toen zag ik dus dat Magnetic Island meer was dan dat ene paadje dat we elke dag reden naar het strand. 's Middags heb ik met 2 Nederlandse meiden gesnorkeld en ook dat was wederom weer mooi en om bij de giftige beesten te blijven hebben we de Steve Irwin Sting-ray gezien. Super raar om een ray in wildlife te zien in plaats van in een bak in het Dolphinarium.
Na een week op de ranch gezeten te hebben, hoorde ik van een collega dat de bazin zich geintimideerd voelde door mij en dat ze me te zelfverzekerd vond (ik had haar tegengesproken toen het zeurwijf zei dat het onze schuld was dat een pony kreupel was) Ik vond het wel grappig en heb haar dus nog maar een weekje geirriteerd en heb toen de ranch een kick gegeven om vervolgens aan een duikcursus te beginnen op Magnetic Island. Ik dacht dat met snorkelen een wereld open ging, maar met duiken word die wereld nog veel groter en bovendien veel mooier. Na 2 dagen theorielessen en zwembadoefeningen gingen we het open water onveilig maken. Ik kan hier nu wel een heel verhaal gaan neerzetten, maar dat omschrijft nooit het gevoel dat ik kreeg onder water. Zo ontzettend mooi en ook nog eens zo apart dat je een uur onder water kan blijven. Wat ik heb gezien: Koraal, koraal, koraal, stingrays en heel wat soorten van de vissen die je in Finding Nemo tegen komt. (Nemo heeft zich helaas nog niet laten zien) Na 2 dagen theorie en zwembad, 4 open water dives en 4 slapeloze nachten op een matrasje van 1 cm in een soort van tipi ben ik dan eindelijk een certified open water diver en kan ik overal op de wereld legaal en veilig duiken. Ik was de enige van onze groep die na de cursus de 2 (gratis) optionele dives heeft gedaan, omdat de rest nogal negatief was over het "slechte" zicht onder water (we zagen 1-8 meter onder water, is niet heel helder, maar genoeg om al het moois goed te zien en te leren) Ik ben dus weer een oceaanervaring rijker. Ik kan nu zwemmen, snorkelen, surfen en duiken! En dat laatste ga ik zeker vaker doen! Het is mijn nieuwe filmverslaving.
Na dit resultaat was mijn Magnetic periode afgesloten. En na 3 weken kan ik begrijpen waarom Magnetic Island magnetic heet. Het is een super mooi eiland. Mooie natuur, mooie baaien en mooie beesten (ik heb honderden wilde wallabies, 1 wilde koala, 1 wilde slang, veel vissen en veel papagaaitjes gezien en nog veel meer mooie beesten) De papagaaitjes heb ik trouwens nog op mn hoofd gehad, ik heb een gecko vastgehouden en en en... ik kan nog veel meer vertellen, maar het gevoel is zoals ik al zei niet uit te drukken. Op dit moment ben ik in Townsville en heb ik vandaag stad en land afgezocht naar werk Maar zonder succes, want iedereen wil iemand hebben voor meer dan 2 of 3 maanden. Verder ben ik Castel Hill opgeklommen zonder water, iets wat ik beter niet had kunnen doen, want het was bloedheet en ik was aan het eind van de rit bekaf. Bovenaan was gelukkig een klein kraantje met grond water dus ik heb dat maar gewoon leeggezopen. Daarna met een stel Duitsers wat gegeten en ben nu dus al mn ervaring aan het ophelderen.
Ik heb het hier prima naar mijn zin, ontmoet telkens leuke mensen, doe super mooie ervaringen op en ben dus volop aan het genieten. Maar!! Mensen thuis, jullie hebben jullie familie in de buurt en dat is het allerbelangrijkste in de wereld! Gelukkig rent de familie niet weg en kan ik dus nog ff blijven genieten van mooi Australie en over een maandje al van Nieuw Zeeland!
Ik kan jullie nog wel veel meer vertellen, maar dat doe ik niet, veel succes allemaal deze week met werken, tentamens, school, etc. etc. Hou jullie haaks

Kus Wilbert

Ps Morgen ga ik naar Airlie Beach om vanuit daar naar de Whitsundays te gaan en half november ga ik naar Alice Springs om vanuit daar naar Ayers Rock (Uluru) te gaan. Mooie dingen in het vooruitzicht weer dus!

  • 24 Oktober 2007 - 11:36

    Noe:

    IK BLIJF HIER TROUW OP JE WACHTEN, EN JE VERHALEN BEWONDEREN!! 1 woord: WAAUUW!!!
    Ik ben trots op je!

    Love you!

    Kus en knuffels!!

  • 24 Oktober 2007 - 11:49

    Jolanda:

    Hey Wilbert! Mooie verhalen weer en idd familie is heel belangrijk, maar zoals je zei die rennen niet weg. Dus geniet nu nog maar even van Aus.!!!
    Liefs Jolanda.

  • 24 Oktober 2007 - 12:22

    Lara:

    Jaloersmakend die verhalen! Klinkt echt super, om te duiken!!

    Liefs Laar

  • 24 Oktober 2007 - 12:25

    Ine Marije:

    Hey Wilbert, wat een leuke verhalen weer! Het klinkt allemaal super! Geniet ervan!

    Kus, Ine

  • 24 Oktober 2007 - 12:46

    Iesjarieggeweesj:

    ghallo jij!
    Iek sjie jij mooi dingen doet. Iek vien leuik foer joauw! Jij oppasj foer die wilde beesjten. Ik wensj jauw nog viel plesjier!

    Liefsjs
    tweekienderaisjesmitnotjes

  • 24 Oktober 2007 - 13:52

    Jannieke:

    heeej! je hebt het zo te horen nog steeds naar je zin daaro ... slangen zijn alleen wat minder om tegen te komen :P maar dat weegt niet op tegen wat je allemaal nog meer ziet daar! leuk verhaal weer en geniet er daar nog maar van!

    kuzzie jannieke

  • 24 Oktober 2007 - 13:54

    Hananja:

    heej Wilbert!!
    het is echt super om altijd je verhalen te lezen.. je kan echt leuk schrijven!! ik zie al die wilbert-acties al helemaal voor me haha
    Have fun nog daarzo en succes met werk vinden!

    liefs Hananja

  • 24 Oktober 2007 - 15:10

    Sanny En Debby:

    Weer geweldige verhalen zo af en toe lezen we ons weer bij.Echt gaaf allemaal wat we lezen al zullen we niet met je willen ruilen (zoals je weet heimwee).Nog veel plezier en we lezen de avonturen wel weer verder.

    Groetjes Sanny en Debby

  • 24 Oktober 2007 - 15:13

    Lysanne:

    heej Wil. goed om te horen dat het goed met je gaat,, en dat je het weer naar je zin heb gehad! vet cool man dat je nu kan duiken! dat lijkt me egt vet! nou nog veel plezier en geniet er van!!
    Kus Lysanne(K) en de groetjes van me pa,, ma & van Jordy.

  • 24 Oktober 2007 - 15:37

    Christiaan:

    He Wilbert!

    Nu zijn die snorkel lessen in Spanje toch van pas gekomen:P Je verhalen blijven super goed!

    Ik heb laatst met je moeder alles opgezocht waar je was en waar je heen ging. Zag er echt heel mooi uit!

    Ga zo door!:)

    Groetjes!

  • 24 Oktober 2007 - 15:38

    Christiaan:

    Ik heb dat opgezocht met Google Earth BTW. Dit is echt een advies voor mensen, die willen weten hoe het er nou eigenlijk uitziet waar hij is.

    Groetjes!

  • 24 Oktober 2007 - 16:44

    Joke En Charel:

    heej wilbert!!!

    leuk weer wat van je te lezen...
    maar we zijn wel een beetje jaloers hoor..ghehe..... maar veel plezier op Arlie Beach, Alice Springs en Ayers Rock..
    Veel plezier!!!

    Dikke kus,

    Joke &Charel

  • 24 Oktober 2007 - 19:22

    Maxime:

    He Wilbert,

    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Foto's zien er ook erg gezellig uit.

    Enjoy!

  • 24 Oktober 2007 - 19:38

    Marco Wilma Manuel:

    ik hoor het wel weer, het gaat je zeer goed af. super al dat mooie water en de belevenissen. ik ga je nog wat mooie bestemmings door geven voor nieiw zeeland van een maat ,om opte zoeken.blyf je zelf ,en geniet er maar van.gr marco wilma manuel

  • 24 Oktober 2007 - 21:14

    Willem Hofman:

    En dan te bedeenken dat we hier twee dagen nachtvorst hebben gehad. Je verhalen verwarmen me. Veel goeds, Willem.

  • 25 Oktober 2007 - 07:45

    Dirna:

    Hey Wilbert,

    Mooie verhalen weer! Zit ik hier met mn neus in de boeken:S Beetje saai vergeleken met wat jij allemaal meemaakt;)
    Maar nog veel plezier en succes met een baantje vinden!

    Liefs Dirna

  • 25 Oktober 2007 - 09:11

    Loura:

    Tot je derde huidlaag zul je nu wel schoon zijn na al dat water!
    Nog niet verliefd geworden op een mooie zeemeermin? Zeekrokodillen zijn gek op 's-Heerenbroekse kuiten........
    Wouw wilbert, te gekke verhalen!!
    Loura Kok

  • 25 Oktober 2007 - 14:32

    Berienke&Nienke:

    Hey Wilbert we genieten van je verhalen wat kun je toch leuk sohrijven {wat kun niet} geniet van alles hou je haaks lieve groeten van ons allen kus berienke

  • 25 Oktober 2007 - 19:19

    Anita:

    Hey Wilbert,

    Hier 1 van de Dutchgirls(herkenbaar door t gareel,Schijndel)...lees je super mooie verhaal en ben een beetje jaloers,dat wij alweer trg zijn in t koude landje..(en koud is het!!)

    Idd kun je je gevoel van wat je meemaakt niet beschrijve aan iemand die t niet meegemaakt heeft,maar laat nou t toeval bestaan,dat wij t 3 dage gelede ook nog meegemaakt hebbe allemaal en ik dus precies weet hoe je je voelt..
    Wij zijn nu 3 dage weer thuis en geloof me,dat gevoel gaat sneller weg dan je lief is,dus GENIET ERVAN!!!!

    Ik blijf je volgen,ga morge(vrijdag)da briefje voor je afgeve en hoop dat je nog veel meer dinge meemaakt,zodat t voor altijd in je geheuge zit!!

    Doe voorzichtig,maar benut je kans dat je daar zit!!

    Dikke kuzzzzzzzzzzzz Anita

    P.S.Je hebt gelijk over t paarde verhaal en nadat dat vleesvoorval wist je toch al,dat je niet de leukste baas had op de ranch???!!!

    Hahaha no worries mate and enjoy!!

  • 25 Oktober 2007 - 19:28

    Anita Again:

    Hey Wilbert,

    Maybe kun je werk krijge bij t hostel waar wij sliepe of maybe weet iemand daar iets voor je,want daar zate verschillende jongens die werk hadde...

    hostel was Bush Village(airlie beach)

    whit sunday is de mooiste plek op de hele aarde,foto toestel meeneme dus!!

    suc6 met alles!!

    xxxxxxxxx Anita


  • 26 Oktober 2007 - 11:30

    Tim Aus:

    he willie!!
    leuk verhaal weer om te lezen. ik zie je volgende week weer in cairns. ff een paar biertjes drinke. word weer lache
    gr vanuit cairns.

  • 26 Oktober 2007 - 14:41

    Linda:

    Hey Willy,

    Weer een lachen verhaal hoor, hoe je dat allemaal weer verteld, had er graag bij willen zijn.
    Wij gaan vanaaf naar nieuwleusen en zullen er 1 op je drinken.

    Groetje's Linda

  • 26 Oktober 2007 - 21:06

    Gerald:

    he wilbert zo te zien heb je een leuke tijd en ik hoop dat je dat zo houd he en kiek maar uut met die slangen als je gebeten word dan ben je de l*l maja zal wel ggoed komen onze dappere wilbert is nergens bang vooor ..:P (toch?) aahhah nou kallem aan daar en veel plezier

    groetjes gerald

  • 27 Oktober 2007 - 18:18

    Wendy:

    Heej Wilbert !!

    Leuke verhalen om te lezen !
    Goed dat je het naar je zin hebt :D
    Geniet ervan!

    Xxx Wendyy.

  • 28 Oktober 2007 - 19:50

    Arjan:

    heey wilbert kerel ik lees dt allemaal,
    en denk wow als ik de staatsloterij win ga ik naar je toe.
    maarjah.
    das niet zo dus leef ik zo zoveel mogelijk met je mee.
    echt super mooi daar wat een super mooie ogeving daar.
    veel plezier daar.
    groeten Arjan W

  • 29 Oktober 2007 - 13:55

    Hilde:

    Nou, dat gaat allemaal wel goed hé!!
    Wij zijn net op vakantie geweest naar Kos-Griekenland...Ook leuk!! Niet paard gereden, maar wel ge four-wheel-drived.Altijd spannend. Kids mee in de wagen. Lagen heerlijk te slapen tijdens het hotsen en klotsen!! Toppers hé?!
    Zeg ga nog even zo door en ik lees volgende week wel weer de nieuwtjes!!
    Hilde x

  • 29 Oktober 2007 - 17:22

    Marjo.:

    Hallo Wilbert, weer heel erg bedeankt voor je prachtige verhaal. tJonge wat maak jij wat mee zeg! Blijf alstjeblieft alles opschrijven. We wensen je weer super veel reis en werk plezier. We kijken uit naar het vervolgverhaal.
    Groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan Westrik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 59332

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: