Super week, Fraser, Walvissen etc etc - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu Super week, Fraser, Walvissen etc etc - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

Super week, Fraser, Walvissen etc etc

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

07 Oktober 2007 | Australië, Magnetic Island

Tsja, waar moet ik beginnen? Want wat heb ik een super mooie week achter de rug. Ik ben er 1 grote spraakwaterval van. Laat ik maar eens om te beginnen vertellen dat ik echt een bevoorrecht mens ben dat ik al het moois van deze week heb kunnen zien en niet te vergeten al de gezelligheid die ik beleefd heb. Hou je vast, want het word een lang verhaal.
Om bij het begin te beginnen ga ik helemaal terug naar vorige week zondag (wat lijkt dat lang geleden, want de tijd vliegt) Overdag zijn we met een hele club Bundy-werkers naar Elliot Beach geweest en daar de hele middag gerelaxed op een wit strand bij een blauwe oceaan. Natuurlijk moest er ook nog even actief gedaan worden en gingen we dus voetballen. En zoals velen wel weten heb ik 2 linkerbenen en bovenal ben ik vaak net iets te lomp. Tot 3 keer toe lag de bal perfect voor mijn voeten en gaf ik er ook 3 keer een goede harde poeier tegenaan. Nu komt het ergste, want tot 3 keer toe stond er steeds hetzelfde Engelse meisje in het schotveld. Schot 1... Raak! (hoofd) Schot 2... Raak!! (maag) Schot 3... GOOAALL!!! (vol op haar reet) Shame on me! Gelukkig kon ze er zelf ook om lachen anders was ik ongetwijfeld ook tot 3 keer toe het doelwit geweest.
Na deze gezellige middag ging ik samen met Mirte en Dennis (de Duitser) op weg naar het nachtsnorkelen. We werden met open armen ontvangen en konden gelijk die oh zo sexy wetsuits aantrekken. We reden gelijk naar de oceaan om eerst nog even in het licht te snorkelen. Dit was al een ervaring op zich (het is echt veel mooier dan Spanje) maar toen het donker werd en we de lichten aangekoppeld kregen werd het nog vetter. Het voelde echt als een film waarin ze 's nachts de diepe wateren verkenden. Mooi om te zien dat de dagvissen als het ware van hun werk naar huis gingen en de nachtvissen zich klaar maakten voor de avonddienst. Ik voelde met als een vis in het water, waar de rest nog wel eens van schrok omdat ik onder water langs en onder ze door zwom) Totdat ik een vis van 1,5 meter op me af zag zwemmen. Op dat moment begon ik voor het eerst te denken dat er naast die mooie vissen ook hele mooie haaien in de oceaan zwemmen. Ook de tourguide zat met grote ogen te kijken. Gelukkig zag hij dat het iets van een tonijn moest zijn en dat het okee was. Dit was in deze week mijn 1e schrikmoment. Na het snorkelen hebben we bij de tourguides gegeten en wat gedronken en was Bundaberg met een hele mooie ervaring afgesloten.

Maandags ben ik met de bus naar Hervey Bay gereden en kwam daar in een heel klein mooi hosteltje. In het hostel ben ik dan eindelijk Leonie tegengekomen. Was echt super leuk om een bekende te zien en te spreken. We hebben die dag een beetje door Hervey geslenterd, een super lekker diner gemaakt en... een whalewatchingtour geboekt!! 's Avonds kwam Tim ook al aan en ook dat was super.
De volgende dag was het dan zover. Leonie en ik gingen walvissen spotten! We stapten samen met 20 anderen op een hele mooie catamaran waarmee we de oceaan op zouden gaan. Op de boot ontmoetten we 2 oer Nederlandse mutsen. 2 vrouwtjes van stand van ongeveer 60 jaar. Alles wat wij deden was enig. Wat Leonie en ik vooral "enig" vonden was het Engels van het Nederlandse vrouwtje dat al 27 jaar in Australie woonde, want dat was qua accent niet het je van het. Maar wat vooral enig was was dat ze beiden hun lippen helemaal vol smeerden met witte zink (tegen de zon) waardoor het leek alsof ze hadden lopen snuiven als een malle. Tot dusver het grappige van de tour, want dat was natuurlijk het minst indrukwekkend. Waar we voor kwamen waren de walvissen en die hebben we zeker gezien. Wat een super mooie, maar vooral indrukwekkende beesten. Kippenvel... We hebben ze van alles zien doen, maar het meest fantastische was wel dat ze boven het water sprongen. Als je ergens gelukkig van word dan is het wel van deze wezens. Tijdens de lunch zorgden ze zelfs voor een rustig, vredig etentje. 10 meter van de boot waren ze aan het uitrustten en daar word je echt heel gelukkig van. Dus!! Als je in Nederland of waar dan ook op straat lastig word gevallen door iemand van het WNF of Green Peace, neem dan de tijd voor hen en steun deze doelen,(Dit meen ik serieus!) wnat het is echt ongelooflijk dat zulke indrukwekkende beesten worden afgemaakt voor weet ik veel wat. Mijn dag was echt perfect na het whale watchen. Heb de hele dag met een enorme smile rond gelopen.
's Avonds kwam uiteindelijk Joost ook aan in het hostel en wederom was het ook weer super om hem weer te spreken. We hebben ons die avond klaar gemaakt om de de volgende dag naar Fraser Island te vertrekken.

Die morgen kregen we al vroeg instructies over het hoe en wat op Fraser. Daarna werden de groepen ingedeeld en konden we boodschappen gaan doen. Ik zat in een groep met de 3 dutchies (Leonie, Joost en Tim) een Deen (Rasmus) 2 Canadezen (John en Cory) 1 Engelse (Phil) en 2 Ierse mutsen (Una en Michel alias Skinny en Nijlie)
Nadat we de boodschappen hadden gedaan moesten we keihard jagen om de veerboot nog te kunnen halen. Dat beloofde een reis met ongelukken te worden, want Wilbert Kwakkel was aan boord...
Eenmaal aangekomen op het grootste ZANDeiland ter wereld begon het gehobbel in de achterkant van de 4 wheel drive. Nog geen uur onderweg of we zaten al vast in het zand en moesten we de auto eruit duwen om vervolgens als een stel gekken achter de auto aan te rennen om er weer in te springen. Na 2 uur konden we eindelijk de mixer uit. Gearriveerd bij Lake McKenzie en in mijn woorden een paradijs. Lakenwit zand en een gruwelijk blauw meer, wat dus betekend dat er zoet water was!! Daar hebben we de hele middag gerelaxed. Op een gegeven moment gingen Joost, Tim en ik het meer over zwemmen. En dat leek minder ver dan dat het was (400 m!) Gelukkig was het water op de heenweg zo helder dat je alles kon zien. Als je naar de bodem dook konden ze je nog makkelijk zien vanaf de waterspiegel. De terugweg (via een ander deel van het meer) kwamen we wel op een donker deel...
Tim: Shit, wat was dat?!!
Wilbert: Een mens (kijkt achterom, ziet geen mens meer, maar iets in de vorm van een krokodillenkop op het wateroppervlak verschijnen) Oooh fuck!!! (Begint als een malle te zwemmen
Joost (denkt bij elkaar blijven, omdat hij een vin dacht te zien, kijkt nog eens goed en zegt) Het is een eend! Een eend!!
En schrikmoment 2 was verleden tijd. Wij lachen en zwemmen verder om vervolgens verder te gaan met de auto.
Terug de mixer in. Na een een tijdje brak er opeens paniek uit voorin de auto (ik zat achterin) Een slang in de auto!! En wie had er ook al weer een slangenfobie? Inderdaad, that's me! Iedereen gooide de slang van zich af, steeds verder naar achteren... en toen kwam ie in mijn handen. Ik was echt aan het jongleren met dat rot beest en wou het van me af gooien, maar dat lukte maar niet. Mijn kop stond volgens mij strak van de angst. Horen we opeens keihard gelach van de bestuurder en de 2 Canadezen. Het was een nepslang, maar door de paniek en doordat iedereen er mee gooide (waardoor het veel kronkelde) scheet iedereen bagger. Schrikmoment 3 was voltooid. Gelukkig was ik net als bij de andere schrikmomenten niet de enige die een moment beleefde. Na de ontknoping kon echt niemand stoppen met lachen volgens mij, al weet ik niet of iedereen er om moest lachen omdat ik zelf zowat geen adem meer kon halen van het lachen.
's Avonds hadden we het kamp opgezet, gebarbecued en vervolgens in het oh zo gezellige licht van de schijnwerpers van de auto drinking games gedaan. (Zumi Zumi, One One) Sommige waren echt enorm dronken (ik zal geen namen noemen) Maar het was in ieder geval erg gezellig en zanderig. Helaas lag om 11 uur bijna iedereen al te pitten, behalve de Nederlanders en John. We hebben de hele avond tot 3 uur geouwehoerd, sterren gekeken (je kan de melkweg gewoon zien vanaf hier) en hebben onze 1e dingo's gezien. De volgende ochtend ben ik om 5 uur opgestaan om e zonsopgang te bekijken en het was de mooiste die ik ooit heb gezien (maar ook 1 van de eerste) En ik zag nog een haai zwemmen!
We vertrokken die ochtend al vroeg naar het Maheho scheepswrak en ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar een lelijk ding vond. Vervolgens zijn we naar een soort van geel meer geweest (Lake Goologanga ofzo) waar vergeleken met McKenzie echt "smerig" water was. Maar ook deze was de moeite (lees; helemaal heen en weer geshaked worden in de auto) waard. Na dit meer gingen we naar Eli Creek en daar kwam het Robinson gevoel echt los. Een beekje tussen het oerwoud waar je door heen kan waden. Tot het punt waar je niet meer verder mocht was het mooi, maar na dat punt (waar Joost, Tim en ik dus illegaal heen zijn gegaan) was echt oogstrelend. Het oerwoud hing echt over het beekje heen, je moest over en onder andere takken heen zwemmen. Ongelooflijk mooi en het mooie was ook nog eens dat het water zo schoon was dat het drinkbaar was en dat was echt een opluchting na een paar dagen zwembadwater uit de kraan! Nu wil ik helemaal meedoen aan Expeditie Robinson. Na deze unieke ervaring hebben we ons kamp weer opgezet en besloten we (de Dutchies) buiten te slapen op het strand. Met 2 zeilen maakten we een dakje en kregen we ons eigen paleisje vanwaar je onder de melkweg in slaap kon vallen. Om het nog mooier te maken liep er 's ochtends ook nog eens een dingo voor de tent langs.
We hadden nog niet heel veel pech gehad en dus moesten we wel een klapband krijgen op dag 3. Phil reed veel te hard op een beekje op het strand af, waardoor de voorband veel te hard op de richel knalde. BAM!!! Weg met de lucht uit de band en moest ie vervangen worden. Gelukkig kregen we hulp van 2 heel georganiseerde Italianen. Ze bemoeiden zich overal mee en wat een half uur had kunnen duren duurde uiteindelijk bijna 2 uur. Veel kostbare tijd verloren dus. Dit munpuntje vergat iedereen gelukkig weer op Indian Head, waar je echt een geweldig uitzicht over de oceaan en het eiland had.
Om er een eind aan te breien vertel ik nu alleen nog dat ik tenslotte mijn puma-vinger tussen de deur van de auto kreeg toen we, nadat we weer vastzaten, weer in de auto moesten springen. Ik heb echt een geweldige tijd gehad op Fraser Island, mooie natuur, leuke groep (muv Nijltje en Skinny),gezellige avonden en vooral heel veel gelachen met Joost, Leonie en Tim (o.a. om onze ooh zo goede Engelse vertalingen)
Nu ik dit aan het schrijven zit ik na een busrit van 17 uur! (ik had zowat in Nederland kunnen zijn) Op Magnetic Island om daar voor 3 weken te werken op een horseranch. Elke dag tours leiden door het bos naar het strand. Daarna ga ik terug naar Airlie Beach om daar naar de Whitsundays te gaan.
Ik laat van me horen!!
Kus Wilbert

  • 07 Oktober 2007 - 09:18

    Janiek:

    Ik ga nu beginnen met lezen :-D !

  • 07 Oktober 2007 - 09:28

    Janiek:

    en nu ben ik klaaar :-D
    Wel super leuk dat werk dat je nu gaat doen :-)
    x

  • 07 Oktober 2007 - 09:36

    Sanne:

    echt super leuk wilbert, ben echt enorm jaloers op jou! ik zit hier maar met mn boekjes als enig vooruitzicht, niet echt je van het :P haha
    Tof dat je met paarden gaat werken! :)
    Veel plezier nog, liefs san,

  • 07 Oktober 2007 - 09:49

    Elke:

    Oh wat moet dat allemaal gaaaaf zijn geweest!
    (nog bedankt voor het kaartje!)
    Hahhahaha die slang, dat zijn echt goeie streken,
    Veeeeel plezier daar nog, en geniet ervan!
    xxxxx

  • 07 Oktober 2007 - 10:23

    Ilona Otten:

    Heey Wilbert! wat een verhalen, echt super, ik ben jaloers! ik kan niet wachten tot ik in t vliegtuig naar India kan stappen...zal iets anders worden dan australië, maar toch ;) enjoy! liefs Ilona

  • 07 Oktober 2007 - 10:24

    Lysanne:

    heejj,, super man wat je allemaal heb meegemaakt! lijkt mij ook super leuk!
    en natuurlijk ook super leuk voor jou dat je met paarden gaat werken!:D
    nOu nOg veel plezier daar!
    grOetjes Lysanne & ook van me pa, ma en jordy.

  • 07 Oktober 2007 - 11:38

    Silke Van Der Werf:

    Heee Wilbert!
    Volgens mij heb je de site gelinkt aan je adresboek, want ik krijg steeds een mailtje over een nieuw bericht op je site, leuk! Het klinkt toch nu toe echt vet super (ik wil ook :|), en om die nepslang hehe,

    Doe leonie ook de groeten!
    en blijf schrijven;)

    Liefs,
    Silke!

  • 07 Oktober 2007 - 13:10

    Lara:

    Haay Wilbert,

    Net Leonie's verhaal gelezen en toen dacht ik nu even checken hoe Wilbert het ervaren heeft ;) Echt jaloersmakend al die verhalen! En die avonturen van jou zijn echt te grappig! ;)
    Veel plezier op de horseranch. Lijkt me leuker dan citroenen en mandarijnen plukken!

    -xxx- Laar

  • 07 Oktober 2007 - 13:40

    Joost:

    Wilbert! Weer een verhaal zoals ik dat van je gewend ben! Het was echt RAM ZUUS daar en nog succes met je komende avondturen..
    Owja alles nog goed met je Poemavinger?

    groetjes,

    joostdownunder.aroundtheglobe.nl

    ps: ik heb nog een mooie engelse uitspraak van mij in de jeep "watch out for my theens" haha

  • 07 Oktober 2007 - 14:35

    Matras(alias Anne):

    Wilbert,
    wat een geweldige verhalen zeg! Ik zie alles al zo voor me, en ik kan me voorstellen dat het echt nog veel leuker is om het zelf mee te maken! Zo te zien verveel jij je ook geen moment, en dat is super om allemaal te lezen!
    Altijd leuk die verhalen van jou!

    Liefs Anne, en geniet er nog maar heul veel van! Dat zal vast wel lukken.

  • 07 Oktober 2007 - 14:40

    Hanneke:

    ey Wilbert!

    echt een leuk verhaal,vooral met die slang:P je beschrijft alles echt lekker om in 1 keer door te lezen;) nog heel veel plezier daar, komt vast wel goed:D

    liefs Hanneke

  • 07 Oktober 2007 - 16:04

    Janou:

    Hoe krijg je het weer op papier Beestje!!:-O Haha, ik zie het helemaal voor me! Nog heel veel plezier! Geniet met volle teugen!

    Miss You!!

    Kus Noe

  • 07 Oktober 2007 - 17:08

    Gerald:

    ha wilbert zo te zien heb je het beter dan ik hier maarja geeft ook niet je verdient het ook wel na al die andere rot klusjes en goed te horen over de paarden ik hoop dat je de kans echt krijgt en rustig aan daar he groeten gaerald

  • 07 Oktober 2007 - 17:30

    Papa:

    dat is heel fyn dat je het zo goed naar je zin hebt. ik heb het weekend fyn gereden. ik was nog een keer vyfde dikke kus van my ps. ik heb dit zelf getypt

  • 07 Oktober 2007 - 17:33

    Janiek:

    Haha, dat verhaaltje van papa heeft ie 8 minuten en 15 seconden over gedaan & de eerste zin nog niet eens mee gerekend :-P
    Hahahahha!
    Kus van je zus :-D

  • 07 Oktober 2007 - 17:42

    Jessie:

    Wauw super om te lezen!!

    Haha dat ging gister even verkeerd met de telefoon, herkende het nr niet;) Maar je moet je mailbox maar even checken dan snap je het, haha;)

    Kuss

  • 07 Oktober 2007 - 18:00

    Willem Hofman:

    Je schrijft elke keer weer beter! Zonder moeite zie ik alles voor me en geniet! Ik ben al jaren donateur van de door jou geadviseerde natuurclubs en heb nog nooit een walvis gezien!

    Bedankt voor het mooie verslag.

  • 07 Oktober 2007 - 19:20

    Andries:

    Hoi Wilbert,
    Wat een fantastisch reisverhaal, je weet het hartstikke leuk en beeldend te vertellen. Ik zie het allemaal zo voor me. Schitterend zeg, die walvissen. Ik moet me 'behelpen' met 9 jonge biggen (is ook leuk, maar stukken minder indrukwekkend. Zeg, geniet van je baantje op de horseranch, lijkt me écht iets voor jou.
    Nog veel plezier toegewenst!
    groeten,
    Andries

  • 07 Oktober 2007 - 19:26

    Alice:

    Jaloers...
    Heel veel plezier met het werk dat je nu gaat doen! Klinkt erg leuk, het zullen trouwens wel van die paarden met een automatische piloot zijn, maar goed, hoop dat je het wat vindt! Liefs Alice

  • 07 Oktober 2007 - 20:48

    Maistro:

    Mojjj,
    Beetje te lang om op te reageren, ik bel wel :)

    PJ

  • 07 Oktober 2007 - 21:17

    Jonathan:

    Heee tjappo!

    Goed voor mekaar man, klinkt echt super relaxt! (H)
    Succes met werken met de paarden gedoe! ;)
    Zal jij vast helemaal geweldig vinden! :D

    Groeten Romario

  • 08 Oktober 2007 - 07:00

    Anita Brink En Kids:

    wat leuk dat je het zo naar het zin hebt,je maakt meer mee dan ons doe je rustig aan en genieten hoor maar aan je verhalen te lezen doe je dat wel
    groetjes

  • 08 Oktober 2007 - 12:04

    Marjo.:

    Hallo Wilbert.

    Wat een super mooi verhaal zeg! Je vertelt het zo goed dat je het bijna voor je ziet. Wat ben jij een vreselijke bofkont dat je dat allemaal mee mag maken. Wij hebben ooit in Canada orka's gezien en dat is inderdaad een geweldige ervaring. De natuur waarin wij leven is echt mooi he?! Beste Wilbert, blijf genieten en blijf alsjeblieft verhalen schrijven, we kijken er naar uit.

    Heel veel groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan Westrik.

  • 08 Oktober 2007 - 18:05

    Saskia:

    He wilbert!!!!!

    Ik zit gewoon te lachen achter mijn computertje HAHAHAHA.

    Wat een belevenissen zeg, echt gaaf!

    Nou geniet ervan en veel plezier op de ranch. Kun je ff lekker paardrijden.

    Kus Sas

  • 08 Oktober 2007 - 18:53

    Leontine:

    Je verhalen zijn echt super leuk om te lezen! :d

  • 09 Oktober 2007 - 12:25

    Henk Ha:

    kheb nu tyd om te kyken op je site. erg leuk de verhalen.je vermaakt ji daar best zie ik wel. veel plezier op de horserainge. kga met je vader morgen hengsten kyken in ermelo. groejes ook van margaret.

  • 10 Oktober 2007 - 05:00

    Arjan:

    Hehe Wilbert ik kan eindelijk je site openen.
    ik ben nu eerder uit bed gegaan om ff wat te zegge.
    kerel wat heb jij het daar super mooi joh.
    Ruilen??
    suc6 met je vingertje.
    en nog veel plezier daaro.
    grtn Arjan

  • 10 Oktober 2007 - 12:18

    Christiene:

    Hey wilibert!!!

    Wat gaaaaaf wat je daar allemaal meemaakt!!! Echt die paar weken plukken, zweten en hard werken wel waard hè? Super joh!!! En zoals je het allemaal beschrijft is helemaal toppie!!!! Laat ons weten hoe je het hebt op die horse ranch! klinkt super leuk!! Ben benieuwd wat je daar allemaal mag doen en of het echt zo leuk is als het klinkt/leest!!!

    doei doei!!
    tot lezens!!


  • 10 Oktober 2007 - 19:33

    Peter Vd Wetering:

    Ha die wilbert

    Super verhaal. Ik snap precies waar het allemaal over gaat, want ik ben daar zelf ook een paar dagen geweest.
    Ook was ik op magnetic island, daarover wil ik alleen even zeggen dat ik daar voor een goede prijs mijn duikcurses heb gedaan! Vooral de aanbieding van de duikschool om bij het great barierreef te duiken was toen erg aantrekkelijk. Mijn ervaring was dat het niet zo masaal was als op andere plekken, omdat je veder moet varen als bv Cairns.
    Ook is het erg prettig om de eerste keer buiten de duiklessen om met je instructeur te duiken inplaats van een gids die je niet kent. Volgens mij was Dunkings Dive de naam van het toen kleine duikschooltje. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je kunt op het eiland in de baaien erg mooi snorkelen reuze schilpadden en ook wel wat corraal te zien. Meer verklap ik niet.
    Het mooist is namelijk je eigen ervaring. TAKE A VB, XXXX OR RET THOOIES and enjoy one off the best times off your live.

    Groetjes

    PETER,JEANET,BO EN SAM VAN DE WETERING

  • 12 Oktober 2007 - 23:58

    Anita:

    hey wilbert,

    heb nog niet alles kunne leze,maar ga dat cker doen als ik thuis ben,want wil wete hoe t de komende maande met je gaat...vond t erg leuk om je ontmoet te hebbe en ga over 2 weken direct voor je naar t gareel toe....hoop je te kunne blijve volge en sms je als ik wat leuks te vertelle heb...
    nou take care!!!!!!!!!en have fun!!!!!!

    dikke kuzzzzzzzzzz anita en marlies..
    (horseriding afgelopen woensdag)

  • 13 Oktober 2007 - 20:24

    Tom En Lia:

    NEE, WIJ ZIJN JE NIET VERGETEN!!!!!
    Wat zijn wij jaloers op jou, jij met je mooie verhaaltjes!Ik heb ze zojuist samen met Tom gelezen. Super.
    Sorry dat het zo lang duurde dat we schrijven, maar momenteel weer erg druk bezig met het huis opknappen en ik (lia) was je site kwijtgeraakt (de muts).
    Snorkelen in Spanje doe jij dus ook niet meer. De afspraak voor Curaçao blijft dus nog steeds van kracht. Alleen wordt dat voor ons niet in 2009, maar waarschijnlijk in 2011, want dan vieren we daar meteen ons 25 jarig huwelijk (als we dat tenminste halen)
    Nog een goede reden, is dat Fred een andere auto heeft gekocht, en we nu dus echt blut zijn. Maar nu gaan we sparen voor de vakantie Curaçao, jij toch ook??
    Vanuit Zeeland wensen we jou weer een fijne werk-/vakantieperiode toe en tot de volgende keer.
    Tot schrijves xxxx Fred lia Anke en Tom

  • 21 Oktober 2007 - 16:45

    Joyce Van Meel:

    Hoi Wilbert je vader was vandeweek aan beslaan bij mense en we kregen het over jou en dat al je avonturen te lezen zijn.
    Nou ik lag helemaal in een blindgang met die slang ik vind dat je het mooi weet te vertellen en zal je rest van je tour ook volgen veel plezier en succes verder.

    Groetjes Joyce

  • 22 Oktober 2007 - 13:42

    Wessel:

    eey kerol
    mooi dat je het goed heb daaro.
    Veel Plezier he

  • 23 Oktober 2007 - 09:27

    Loura Kok:

    Ha Wilbert,
    Nog een keer proberen om jou te schrijven met je moeder die meekijkt over m'n schouder! Allemaal zijn we super trots op jouw initiatieven in het verre Australie. Geweldig om mee te lezen en beleven van jouw ervaringen!
    Blijf nog maar even hangen daar en geniet van de ruimte en het blauwe water.
    Hier struikel je weer over de schoenen en poepjes van de nieuwe pups in huis...!
    Lieve Wilbert,
    Heel veel plezier en avontuur!
    Loura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 59321

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: