The Beach, Tuk-tuks en nog wat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu The Beach, Tuk-tuks en nog wat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert Kwakkel - WaarBenJij.nu

The Beach, Tuk-tuks en nog wat

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

20 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Selamat Tenga Hari! Om jullie niet langer in spanning te houden over mijn eerste weekje in Thailand is hier weer mijn verhaal. Vanuit Borneo ben ik naar Kuala Lumpur gevlogen om vanuit daar de volgende dag nog het vliegtuig te nemen naar Krabi. Dit keer een keer zonder problemen! Krabi is vooral bekend als toegangspoort tot Koh Phi Phi, het eiland waar de film "the Beach" is opgenomen. Als filmliefhebber moet je dat natuurlijk gezien hebben. Mijn passie voor duiken is helaas voor Phi Phi toch wat groter en daarom besloot ik eerst te gaan duiken. Hin Daeng en Hin Muang waren de spots die we zouden gaan verkennen. Deze 2 rifs staan er om bekend dat er walvishaaien en mantarays gespot worden. Voor ons zat het er niet in, maar ondanks die teleurstelling was het wel mijn beste duik ooit. De zichtbaarheid was just amazing en de scholen vissen die er zwommen tussen het kleurrijke koraal waren in veel grotere aantallen dan in de Great Barrier. Wij waren wel de gelukkigen die een nogal ruige oceaan voor de kiezen kregen. Golven van ik denk wel 2 meter hoog maakten de bootreis iets langer dan normaal en als klapper was de halve boot zeeziek. Waaronder ik... kotsen dus, echt niet normaal. Het is eeuwen geleden (en dat kan je echt letterlijk nemen, want de laatste keer voor mij was toen ik 10 was denk ik) maar ik weet wel weer dat het niet fijn is. Om het positief in te zien moet ik maar gewoon denken dat de vissen in ieder geval een lekker maaltje hebben gehad. Om verder niet teveel in details te treden zal ik alleen vertellen dat er op het menu voor de vissen rijsteballen en bananenklonten stond:p. In het water was er gelukkig niks aan de hand en was de duik, zoals ik al zei, gewoonweg perfect. De dag erna ben ik dan toch naar Koh Phi Phi geweest met een tourspeedboat. Het was heel gezellig, want we hadden een leuke groep. Tijdens de tour zijn we onder andere wezen snorkelen (wat ook nog steeds super leuk is) baaitjes wezen kijken (welke stuk voor stuk super mooi waren) en gebeachvolleybalt. De baai waar de Beach opgenomen was was ondanks dat het super toeristisch was, wel echt 1 van de mooiste die ik heb gezien. Natuurlijk heb ik nog even een stukje van de film nagesynchroniseerd, welke overigens heel erg mislukt is. Maar goed, wat ook nog wel leuk (of niet leuk) om te vertellen is is dat op de eilanden rond Krabi de Tsunami-gevolgen nog te zien zijn. Gelukkig niet aan schade, maar wel aan maatregelen die nu getroffen zijn, namelijk Tsunami-evacuatie routes. Afgekeken bij de beesten die grotendeels de vloedgolf overleefd hebben. Na deze gezellige dag hebben we 's avonds nog met zn allen wat gedronken op het strand. Op zich best relaxed. De volgende dag stond mijn bus gepland naar Bangkok, maar voor de lange busreis heb ik nog geklommen op de rotsen van Krabi. Krabi staat namelijk wereldwijd bekend als klimoord en dat kon ik natuurlijk niet missen. Met uitzicht op de zee, was het klimmen echt ontzettend mooi, maar vooral ook best zwaar. We hadden eerst 3 rotspartijen beklommen vanwaar we later door een grot naar de andere kant van het eiland zijn gegaan waar we abseilend weer naar beneden moesten. Dit was echt super gaaf. En toen de busreis van meer dan 12 uur lang... was gelukkig leuk. Ik had een stel Schotten ontmoet die bezig zijn met opnames voor een Jackass achtige tv-show in Azie. Ze waren echt heel grappig en heb het gelukkig de hele busreis dus gezellig gehad. Toen we in Bangkok aan kwamen konden zij mij ook nog eens de weg wijzen naar alle hostels, dus dat was helemaal perfect. Tijdens het wachten op het inchecken bij een hotel ben ik heel toevallig Tim (van het begin van Australie) tegen gekomen. We zouden later die dag wel meeten, maar toch was het wel grappig. De laatste 4 dagen heb ik dan ook met hem door Bangkok heen geslenterd. Een tour door de stad met de befaamde Tuk-tuk was heel grappig en we hadden ook nog eens geluk met de bestuurder die ons niet afgezet had. Voor 10 baht pp hadden we een tocht door Bangkok en dat is best goedkoop :p (20 eurocent, jaah cent!) Bangkok is net als de andere Aziatische steden vooral tempels en marktjes, maar ik vond Bangkok echt de leukste stad waar ik geweest ben. Er hangt gewoon een super leuke sfeer en iedereen is vriendelijk. 's Avonds hebben we met een Zwitsers meisje op straat buckets gedronken. Een super grappig Thais systeem om dronken te worden. Je krijgt voor 200 baht een emmer met een cocktail erin en dan zuipen maar. Aan het eind van de avond was het dan ook erg gezellig. Je kunt trouwens echt de mafste dingen kopen in Koa Soa Road (de straat waar wij verbleven). Natuurlijk de buckets, maar ook bijvoorbeeld een nep FBI pasje (met jou naam en foto!) die echt echt lijkt of een houten kikker met een stokje. De rest van de dagen waren een beetje hangdagen, met een beetje zwemmen op het dak, een pak aan laten meten en kraampjes kijken en kopen. Tim gaat 21 februari terug naar huis en ik... ooh ik ben al thuis. Verrassing!! Ik ben vandaag precies een half jaar weg. Een half jaar vol mooie avonturen en ervaringen die niemand mij meer afpakt. Terug naar mijn thuis in Nederland. Ik hoop jullie snel weer te zien. Kus Wilbert
Kus Wilbert

  • 20 Februari 2008 - 15:29

    Noe:

    Tot zo skeetje.. ik kom uit mijn werk even aanwaaien..

  • 20 Februari 2008 - 15:39

    Lara:

    Wow, wat een verrassing zeg!! Ik dacht dat je 6 maart pas zou terugkomen!
    Maar ik heb elke keer echt met plezier je verhalen gevolgd via je waarbenjij.nu site!!!
    Wel raar ofniet om nu opeens weer in eht oude vertrouwde Nederland te zijn! ;)
    In iedergeval geniet van al het moois wat dit mooie Nederland te bieden heeft hihi!

    Kus Laar

  • 20 Februari 2008 - 18:15

    Dien:

    ik ben een ding vergeten te zeggen toen ik bij karin was: WELKOM IS 'S-HEERENBROEK!!;)

  • 20 Februari 2008 - 19:02

    Familie Westrik.:

    Hallo Wilbert.

    Welkom terug in het o zo mooie 's-Heerenbroek. Je schreef eerder een keer dat de natuur overal zo mooi is... Nu dat zul je zeker hier ook wel weer zien! Het mooie groene landschap met die prachtige altijd stromende IJssel.
    Beste Wilbert, heel erg bedankt voor je prachtige verhalen. We keken er naar uit en hebben er heel erg van genoten. Fijn dat je weer heel huids terug bent. Je bent een ervaring rijker die niemand je meer af kan nemen.
    Nogmaals welkom thuis.

    Groetjes van Teun, Marjo, Germa en Stan.

  • 20 Februari 2008 - 20:16

    Jannieke:

    zow nu al terug! lijkt me egt raar om nu hier weer te zijn! zie je miss nog wel!
    (K)

  • 21 Februari 2008 - 00:06

    Leonie:

    HUH?? Waarom ben je nu ineens zo vroeg thuis? Haha, wat grappig!! Hoe voelt t? Lekker weer vertrouwd?? Pff, wel raar hoor!! Dacht dat je 6 maart naar huis zou gaan, ben je ineens nu al in Nederland.. Nou, ik zie je over 4 maandjes wel!! Kunnen we fijn alle herinneringen van 2 maanden bovenhalen :)
    Liefs Leo

  • 21 Februari 2008 - 11:04

    Gerald:

    hee wat nou dan jong ben je alweer thuis
    maarja ik kom je gouw een x opzoeken ;)
    kallem aan he gr gerald

  • 01 Mei 2008 - 12:52

    Laura:

    He!!

    Nu al thuis?! ;) Ik dacht dat je pas in Augustus er weer zou zijn...Maargoed, je hebt zeker weten een geweldige reis gehad! En idd, dat kan niemand je meer afnemen! :) (Y) Be proud off it! Hoop je snel een keertje te spreken misschien?! heb nog een ritje op een paard te goed hea!Remember?!;):P:P

    Groetjes xx Laura

  • 01 September 2008 - 19:17

    Wil Je Wel Weten He!:

    leuk dat je weer thuis bent je bent nu al weer een tijd je thuis maar ik kon nie eerder reageren want ik heb nu in eens 4kids bij huis lopen nou ja ik ben eigenlijk naar het huis van eeen vriendin verhuist om dat zij in het zieken huit licht want he tis niet goed gegaan met de geboorte van de 4ling waarschijnlijk om dat ze nog te jong was 15jaar, maar ja in iedergeval moet ik nu school combineren met 4 krijsende baby's en dat is lastig als je in de 3e zit met mega berg huiswerk maar ja ik zie je nog wel keertje denk ik maar heel veel plezier met ieder1 waa r je wel tijd voor hebt en aardig tegen doet want je mag mij niet zo erg volgens mij ....tis niet leuk hoor als mensen egoisties tegen je doen.. maar ja daar wen je wel aan maar van een jongen als jij met zo'n uiterlijk zou je het tog niet verwachten...
    of juist weer wel want alle knappe leuke jongens met blauwe ogen en bruin haar waar ik op val zijn zo dat moet ik ondertussen al wel weten tog :S maar ja nu ga ik egt heeeeel veel plezier in nederland en met je studie of wat je ook gaat doen
    en doe niet teveel moeite om uit te zoeken wie ik ben want waarscheinlijk boeit het je nie als je weet wie ik ben maar ja
    hele dikke kus(K)
    ik mis je wel hoor ondanks dat jij mij niet kent :$
    LOVE YOU
    GOD ZEGEND JE !!!!
    XXXXX mij
    ps: ik geef je 1 tip:woensdag avond springles deltamanege..
    nou mag jij raden wie ik ben nu weet je het waarscheinlijk wel maar ja...
    ik kom mischien nog wel naar de kroon binnen kort k hoop je daar ook te zien

    heb trouwes nog een paar leuke nummer om op te zoeken op youtube
    mischien zijn dat ook wel hinds :P
    Opwekking585 er is een dag
    Opwekking586 heel de schepping geeft u eer
    Opwekking430 heer ik prijs uw grote naam
    Opwekking 479 wij zijn meer dan overwinnaars
    Opwekking609 u bent heilig
    Opwekking 399 vader god ik vraag me af
    opwekking 9 all my life
    opwekking334 heer,uw licht en uw liefde schijnen
    Opwekking589 ik wil juichen voor u mijn heer

    maar ja nu word het tog wel heel lang aan gezien je je tijd al1 maar verdoet met lezen want het maakt jou tog niks uit :(:'(
    hele dikke knuf en kus
    Loveyou 4ever

    Zomaar een meisje...zomaar verliefd...zomaar een jongen...die dat niet ziet

    De liefde die op schoonheid gebouwd is, sterft met de schoonheid mee

    Ik viel voor jou, midden op straat, ik zag je mooie blauwe ogen maar de stoep te laat!!

    Don't Hate Me For Be-ing Myself, Hate Me for Be-ing The Person You'll Never Be!

    Een onmogelijke liefde is de ware liefde

    dus ik heb mijn ware liefde gevonden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Hee Mafkezen, 20 augustus ga ik het mooie 's-Heerenbroek vaarwel zeggen. Mijn bestemming... AUSTRALIE, NIEUW ZEELAND & AZIE! Ik ga daar een jaar lang rond reizen en uiteraard moet er ook gewerkt worden. Op wilbertkwakkel.waarbenjij.nu is mijn verhaal te volgen. En ik vind het natuurlijk altijd leuk als jullie ook iets uit Nederland laten horen. G'Day Wilbert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 59322

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

China

20 Augustus 2007 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: